نگهداری راه‌های کشور سالانه به ۱۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد

زننجان – ایرنا - معاون توسعه مدیریت و برنامه‌ریزی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور گفت: سالانه برای نگهداری و ایمن سازی ۲۲۱ هزار کیلومتر راه به غیر از راه‌های روستایی بیش از یکهزارو ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

به گزارش ایرنا، محمد تیموری شامگاه چهارشنبه در آیین تودیع و معارفه مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان افزود: اداره راهداری در زمستان و حوادث‌های تلخ و شیرین و اربعین خدمات لازم را ارائه می‌دهد.
وی یادآوری کرد: حمل و نقل جاده‌ای سهم بسیار خوبی در جابه جایی کالا و خدمات دارد و در حوادث طبیعی سیل و زلزله و دیگر حوادث، راهداری، نخستین دستگاهی است که در صحنه حاضر می‌شود.
معاون توسعه مدیریت و برنامه‌ریزی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور گفت: با توجه به اینکه استان زنجان در کریدور شرق به غرب کشور قرار گرفته است اهمیت زیادی برای سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای دارد.
تیموری ادامه داد: این استان علاوه بر اینکه در حمل کالاهای اساسی سهم خوبی دارد در همایش پیاده‌روی اربعین هم بسیاری از نیازهای سازمان راهداری را پاسخ می‌دهد.
وی اظهارداشت: مشکلات استان زنجان بیشتر مربوط به آزادراه زنجان - تبریز است و با توجه به اینکه این مسیر پروژه مشارکتی است، بخش دولتی نمی‌تواند هزینه کند و بانک‌های سرمایه گذار هم منابع لازم برای سرمایه گذاری در این حوزه را ندارند که باید اقدام مشترکی انجام و این مسیر ارتباطی از وضعیت فعلی خارج شود.
معاون توسعه مدیریت و برنامه‌ریزی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور، از تشکیل قرارگاه مرکز اربعین خبر داد و گفت: پیش بینی می‌شود اربعین امسال بیش از پنج میلیون نفر به کربلا مشرف شوند که این تعداد در زمان برگشت افزایش خواهد یافت و نیازمند حجم بالایی از خدمات است.
تیموری خاطرنشان کرد: سالانه برای نگهداری و ایمن سازی ۲۲۱ هزار کیلومتر راه به غیر از راههای روستایی بیش از یکهزار و ۵۰۰ میلیارد ریال پول نیاز است و در بهترین شرایط نیز کمتر از  ۳۰۰ هزار میلیارد ریال پول داریم.
وی تاکید کرد: در تلاش برای جذب اعتبارات پایدار در حوزه راهداری و حمل و نقل جاده‌ای هستیم چرا که یکی از دلایل اصلی مشکلاتی که در حوزه اعتبارات با آن مواجه شده ایم تغییراتی ایجاد شده در هزینه‌هاست.

۹ درصد ارزش افزوده کشور در بخش حمل و نقل جاده‌ای تولید می‌شود
معاون توسعه مدیریت و برنامه‌ریزی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور گفت: ۹ درصد ارزش افزوده کشور در بخش حمل و نقل جاده‌ای تولید و ۹۰ درصد از جابه جایی بار مسافر از طریق ناوگان جاده‌ای محقق می شود.
تیموری افزود: در بخش حمل و نقل ریلی و هوایی جابه جایی محدود بوده و بیشترین سهم جابجایی مربوط به حمل و نقل جاده‌ای است.
وی، سازمان راهداری را ابر سازمانی دانست که حجم کار حوزه حمل و نقل جاده‌ای بسیار زیاد است و سالانه بیش از ۵۰۵ میلیون تن بار در توسط ۳۶۰ هزار دستگاه  ناوگان جاده‌ای جا به جا می‌شود.
معاون توسعه مدیریت و برنامه‌ریزی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشورگفت: ۱۰۰ میلیون  نفر در سال توسط ۳۶ هزار ناوگان حمل و نقل مسافربری جا به جا می‌شود، افزود: طی سال گذشته ۹.۳ میلیون تن بار از طریق ناوگان جاده‌ای به صورت ترانزیت جابه جا شده است.
تیموری افزود: یکهزار شرکت حمل و نقل بین المللی با ۶۱۰ هزار راننده حرفه‌ای با کارت هوشمند در سطح کشور فعالیت دارند
وی اظهارداشت: یکی از مهم‌ترین مشکلات مهم این سازمان در حوزه حمل و نقل مربوط به عمر ناوگان است که اکثریت فرسوده هستند.
وی اضافه کرد: متاسفانه این میزان فرسودگی ناوگان به حدی است که کارخانجات داخلی توان تولید و جایگزینی ناوگان را ندارند. 
به گزارش ایرنا، در پایان این مراسم جعفر قزوینیان به عنوان مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان زنجان معرفی و از خدمات عبدالحسین علی‌اکبری مدیرکل قبلی این اداره قدردانی شد.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha