۲۶ خرداد ۱۴۰۱، ۶:۳۲
کد خبر: 84790313
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

گفت وگوی روسای جمهور روسیه و آفریقای جنوبی با محور امنیت غذایی

تهران- ایرنا- کرملین اعلام کرد که ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه و سیریل رامافوزا همتای آفریقای جنوبی وی در تماس تلفنی خود درباره امنیت غذایی از جمله ارسال محصولات کشاورزی و کود به آفریقا گفت وگو کردند.

به گزارش بامداد پنجشنبه ایرنا از خبرگزاری تاس، در بیانیه کرملین آمده است: مسائل امنیت غذایی از جمله تامین محصولات کشاورزی و کودهای شیمیایی برای قاره آفریقا به ویژه آفریقای جنوبی، به صورت گسترده مورد گفت وگو قرار گرفته است. 

رؤسای جمهور روسیه و آفریقای جنوبی همچنین در مورد وضعیت اوکراین تبادل نظر کردند. 

به گزارش ایرنا، اوکراین در زمان صلح تا ۶ میلیون تن غلات در ماه صادر می‌کرد، اما مسدود شدن بنادر دریایی این حجم را به ۳۰۰ هزار تن در ماه مارس (اسفند ۱۴۰۰) و حدود یک میلیون تن در ماه آوریل (فروردین) رسانده است. 

صادرات اوکراین در ۱۰ روز نخست ماه جاری تقریبا نصف میزان گزارش شده در سال گذشته بوده است. 

دولت کی‌یف گفته است که تلاش می‌کند صادرات را از بندر غربی این کشور و از طریق بنادر دریای دانوب تقویت کند و وزیر کشاورزی اوکراین نیز تاکید داشت که حجم کلی صادرات در ماه جاری میلادی می‌تواند از ۲ میلیون تن فراتر رود و از رقم ۱.۷ میلیون تنی ماه گذشته میلادی بیشتر باشد. 

پیش از این آنتونیو گوترش دبیر کل سازمان ملل متحد با بیان اینکه جنگ اوکراین منجر به ناامنی شدید غذایی ۴۷ میلیون نفر در جهان می‌شود، تاکید کرد باید افزایش قیمت مواد غذایی را در جهان متوقف کنیم. 

گوترش تصریح کرد: تعداد افراد در معرض ناامنی شدید غذایی در دو سال گذشته دو برابر شده است. برنامه جهانی غذا تخمین می‌زند که اثرات جنگ می‌تواند تعداد افرادی را که با ناامنی شدید غذایی مواجه هستند را تا ۴۷ میلیون نفر در سال ۲۰۲۲ افزایش دهد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha