افزایش ۲ برابری ارزش صادرات روسیه به اروپا به رغم محدودیت های گسترده

تهران – ایرنا – یک مقام دولت روسیه گفته است که ارزش صادرات این کشور به اتحادیه اروپا در سه ماهه نخست سال جاری (۲۰۲۲) به رغم اعمال محدودیت ها و تحریم های این نهاد بر مسکو، بیش از ۲ برابر شده است.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از تارنمای خبری اسپوتنیک؛ ولادیمر چیژوف نماینده دائم روسیه در اتحادیه ا روپا با این اعلان این مطلب، افزود: اروپا حتی پس از اعمال ۶ بسته تحریمی بر روسیه، هنوز بزرگ ترین شریک تجاری و اقتصادی روسیه باقی مانده است. 

راشا تودی نیز گزارش داد که دیمیتری مدودف نایب رئیس شورای امنیت ملی روسیه نیز در پیامی تلگرامی نوشت: تحریم‌های غرب علیه روسیه با هدف تخریب اقتصاد این کشور است ولی بیش از همه آمریکا و اروپا از این وضعیت متضرر خواهند شد. اروپا در بحران انرژی قرار دارد و تحریم‌های غرب علیه محصولات نفتی روسیه این وضعیت را تشدید خواهد کرد.

نایب رئیس شورای امنیت ملی روسیه با اشاره به افزایش قیمت سوخت در آمریکا گفت این کشور محرک اصلی جریان‌های ضد روسی در جهان است که خودش بیشتر از همه ضرر کرده است.

وی خاطرنشان کرد تمایل کشورهای غیر دوست برای تحریم واردات محصولات نفتی از روسیه تاثیر منفی بر وضعیت معیشتی شهروندان اروپایی داشته است. آخرین داده های آژانس آمار اروپا - یورواستات -  نشان می دهد که تورم سالانه در کشورهای اروپایی در ماه گذشته ۸.۱ درصد برآورد شده است درحالیکه این رقم در ماه آوریل ۷.۴ درصد بود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha