۱۴۴ درخواست اهالی فریدن از رییس جمهور، اولویت‌بندی شد

اصفهان-ایرنا- فرماندار فریدن گفت: در آستانه سفر رییس جمهور به اصفهان، ۱۴۴ مطالبه مهم اهالی این شهرستان در بخش‌های مختلف، اولویت‌بندی و به استانداری ارسال شد.

عزیزالله عباسی، روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: طرح حذف فریدن از فهرست مناطق کمتر توسعه یافته در حالی مطرح بوده که این منطقه با گذشت سال‌های متمادی همچنان محروم است که انتظار داریم این موضوع در سفر هیات دولت به اصفهان بررسی شود.

وی افزود: فریدن یک منطقه کم برخوردار در بخش اشتغال محسوب می‌شود و بر همین اساس سرمایه‌گذاران ۲۰ سال از پرداخت مالیات معاف هستند که ظرفیت خوبی است اما با توجه به وجود مشکلات مُتعدد در این خطه بر این باوریم که امتیاز منطقه کم برخوردار باید به بخش‌های دیگر نیز اختصاص یابد.

عباسی، تسریع در اجرای طرح تامین آب آشامیدنی پایدار، رفع نقاط حادثه‌خیز جاده‌ها و راه‌های ارتباطی شهر و روستاها را از دیگر نیازهای مهم این شهرستان عنوان کرد.

وی تسهیل زمینه و ایجاد زیرساخت برای مشارکت بخش خصوصی در حوزه گردشگری، اشتغال، دامپروری و ایجاد گُلخانه‌های صنعتی در منطقه را نیز خواستار شد.

فرماندار فریدن با بیان اینکه معیشت افزون بر ۸۰ درصد از مردم منطقه بر مبنای کشاورزی است، افزود: این حوزه بدنبال خشکسالی‌های اخیر و برخی تصمیم‌ها با چالش‌هایی در این منطقه روبه‌رو شده که رفع آن نیازمند نگاه ویژه و تسهیلگرانه است.

به گفته وی، در این شرایط، آب منطقه‌ای با طرح نصب کنتورهای هوشمند، مشکلات کشاورزان فریدن را دوچندان کرده است.

وی تامین آب شهرک گلخانه فریدن، اختصاص تسهیلات اشتغال و کارآفرینی، ایجاد و توسعه صنایع تبدیلی کشاورزی و ضرورت تکمیل طرح های نیمه تمام عمرانی و خدماتی را از دیگر اولویت‌های این شهرستان در سفر رییس جمهور به استان برشمرد.

عباسی با بیان اینکه مهار پساب فاضلاب شهر داران برای کشاورزی و شهرداری ضررویست، افزود: درآمد پایین شهرداری‌های شهرستان و مشکلات مالی بسیار، شتاب توسعه شهری را کُند کرده است.

فرماندار فریدن، فرونشست زمین در شهر دامنه، فرسوده بودن ساختمان مدارس و خوابگاه‌های دانش‌آموزی و برخی زیرساخت‌های شهری و روستایی را از دیگر مشکلات این منطقه عنوان کرد.

عباسی افزود: تکمیل طرح‌های ورزشی، کتابخانه مرکزی، مُصلی و کُشتارگاه فریدن از دیگر نیازهای مهم این منطقه است.

به گزارش ایرنا، بیست و پنجمین سفر استانی رییس جمهور به استان اصفهان انجام می‌شود.

برای این سفر یکروزه بازدید از مناطق مختلف استان، دیدار و نشست با اقشار مردم، رایزنی و تبادل نظر با نُخبگان، شرکت در شورای اداری استان و حضور در نشست خبری، برنامه‌ریزی شده است.

شهرستان فریدن با ۲ شهر و ۲۸ روستا و جمعیت افزون بر ۴۹ هزار نفر در ۱۴۰ کیلومتری غرب اصفهان واقع است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha