روستا مکانی برای ویلانشینی اهالی شهر یا کانون تولید و اشتغال؟

سمنان- ایرنا- بخشی از روستاهای کشور اکنون به مکانی برای ویلانشینی اهالی شهر تبدیل شده است، در حالی که از گذشته روستاها کانون فعالیت، اشتغال و تولید بودند و اکنون رویکردی در کشور باید در پیش گرفته شود تا روستاها به جایگاه واقعی خود در تولید ثروت و دوری از محرومیت‌ بازگردند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، مدیرکل اموراستان‌های صندوق‌بیمه‌اجتماعی، روستائیان و عشایر کشور گفت: روستاها نباید سکونتگاه دوم و ویلانشینی اهالی شهر شناخته شود بلکه باید به کنون فعالیت و تولید تبدیل شود.

 سعید رضایی روز چهارشنبه در همایش صندوق بیمه اجتماعی، روستائییان و عشایر استان سمنان در محل سالن اجتماعات اداره کل فنی و حرفه ای استان در جمع کارگزاران صندوق بیمه اجتماعی روستائیان و عشایر بیان کرد: روستا ها محل افزایش بهره وری کشاورزان و تولید است در صورتیکه در شرایط کنونی به عنوان سکونتگاه دوم از سوی شهرنشینان انتخاب می شود.

مدیرکل اموراستان‌های صندوق‌بیمه‌اجتماعی، روستائیان و عشایر کشور ادامه داد: انتخاب روستاها به عنوان سکونتگاه دوم به معنای مهاجرت معکوس نیست و باید فعالیت های کشاورزی و تولید به جای ساخت خانه و ویلا در روستاها رونق گیرد.

وی بیان کرد: در راستای افزایش کیفیت کار و فعالیت ها مسئولان باید ماموریت های شغلی خود را  به سمت چشم انداز مطلوب پیش ببرند و استمرار، تداوم و تکرار مساله رمز موفقیت و دستیابی به نتیجه مطلوب با نگاه به زندگی افراد موفق است.

وی تاکید کرد: حذف فقر و محرومیت زدایی نیازمند افزایش کیفیت انجام کارها و حرکت به سمت توسعه است.

رضایی اظهارداشت: انتخاب نزدیک ترین شهر به مجموعه ای از روستاها به عنوان محل اقامت روستائیان و کشاورزان و تبدیل روستا به محل کشاورزی، کار و حفظ سنت روستایی در راستای حفظ تولید روستا و جلوگیری از سکونتگاه دوم ضروری است.

وی اضافه کرد: صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر بخش مهمی از سبد تامین آتیه خانوارهای مناطق کم برخوردار و روستانشینان است.

مدیرکل اموراستان‌های صندوق‌بیمه‌اجتماعی، روستائیان و عشایر کشور، نارضایتی مردم و انتقاد از نظام جمهوری اسلامی را نتیجه عملکرد نامناسب مسئولان برشمرد.

بیش از ٣۶ هزاربیمه شده صندوق بیمه اجتماعی هستند

مدیرصندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر استان سمنان گفت: ۳۶ هزار و ۹۷۹ نفر از جامعه ۶۷ هزارنفری از سرپرستان خانوار کشاورزان، روستائیان و عشایر استان عضو صندوق بیمه اجتماعی هستند.

محمد فرزاد با اشاره به رتبه ۱۲ استان سمنان در تعداد بیمه شدگان یادآورشد: ٣٠ کارگزاری فعال صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر با هدف جذب افراد در روستاها فعال است. 

وی افزود: از سه هزار و ۵۱ نفر مستمری بگیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر، یکهزار و ۵۹۰ مستمری فوت، ۹۰ نفر مستمری ازکارافتادگی و یکهزار و ۳۷۱ نفر مستمری بازنشستگی دریافت می کنند.

مدیرصندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر استان سمنان ادامه داد: ثبت نام اولیه ۱۱ هزارنفر از اقشار کم درآمد استان انجام شده و حق بیمه این افراد توسط دولت پرداخت می شود.

فرزاد با اشاره به هدف گذاری بیمه یک میلیون نفر کشاورزان، روستائیان و عشایر کشور تا پایان سال گفت: قرارگاه کرامت استان سمنان موظف به عضویت پنج هزارنفر از کشاورزان، روستائیان و عشایر با هم افزایی دستگاه های اجرایی تا پایان امسال است.

روستائیان از مزایای بیمه اجتماعی اطلاع ندارند

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری سمنان عنوان کرد: بیمه روستایی با اولویت رفاهی قشر محروم جامعه و برخورداری اقشار کم برخوردار، از اهداف انقلاب اسلامی و مقام معظم رهبری در سیاست گذاری و سخنرانی ها است.

محمد حمیدی تصریح کرد: صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر با اقدام های سازماندهی شده، ظرفیت مطلوب حمایت روستائیان از سوی دولت است در صورتی که آگاهی های لازم بین جامعه هدف صورت نگرفته است.

وی اضافه کرد: کارگزاری ها با روش های نافذ و تبیین مزایای بیمه اجتماعی و کمک دهیاران و شوراهای روستاها در مسیر آگاه سازی و جذب افراد گام بردارند.

گسترش خدمات روستایی مطابق با خواسته های روستائیان شکل گیرد

سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان سمنان بیان کرد: گسترش خدمات اجتماعی و بیمه ای در روستاها و عشایر در راستای حفظ کرامت افراد انجام می شود و با توجه به به نزدیکی استان به تهران خدمات مطلوبی به بیمه شدگان ارائه می شود.

جعفر کاشانی با اشاره به نقش مهم روستائیان و عشایر در ایجاد امنیت غذایی ادامه داد:  ارائه خدمت به کشاورزان، روستائیان و عشایر با تحقیق میدانی و بررسی نیازها و خواسته های آنان محقق می شود.

وی افزود: استفاده از امکانات فناوری در روستاها و عشایر در راستای آگاه سازی افراد از خدمات بیمه اجتماعی ضروری است.

روستاییان ۳۸ درصد جامعه هدف کمیته امداد استان سمنان

مدیرکل کمیته امداد استان سمنان خاطرنشان کرد: ۱۲۰ خدمت به افراد تحت پوشش در شهرها و روستاها ارائه می شود و ۳۸ درصد جامعه هدف کمیته امداد استان روستایی است.

علی بحیرایی عنوان کرد: چهارهزار و ۵۰۰ موقعیت شغلی در سال ۱۴۰۰ ایجاد شد و ۶ هزار شغل در سال ۱۴۰۱ توسط کمیته امداد استان سمنان ایجاد می شود و رویداهای اشغالزایی در راستای حمایت از مددجویان انجام می شود.

وی با اشاره به وضعیت محرومیت استان سمنان افزود: سه هزار و ۲۹۹ خانوار با ضریب ۶ و ۵۸۶ خانوار با ضریب هفت تحت حمایت این نهاد هستند همچنین ۱۴۰ بیمه شده تامین اجتماعی در بخش اشتغال، ۳۳۳ زنان سرپرست خانواربیمه شده و ۳۶۱ بیمه روستایی در بخش بیمه و درمان وجود دارد.

مدیرکل کمیته امداد استان سمنان خاطرنشان کرد: فعالیت های هوشمند ارائه خدمات به مددجویان و تسریع کمک خیران، ایجاد مرکز رصد فقر و مرکز نوآوری استان با هدف دانش بنیان از دیگر فعالیت های کمیته امداد استان است.

به گزارش ایرنا، تجلیل از کارگزاران برتر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر و برگزاری کارگاه بیمه ای هم اندیشی قرارگاه کرامت استان سمنان انجام شد./

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha