اردبیل برای برگزاری کنگره سه هزار و ۴۰۰ شهید والامقام آماده می‌شود

اردبیل - ایرنا - معاون هماهنگ کننده سپاه حضرت عباس (ع) استان اردبیل گفت: کنگره شهدا با هدف ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و انتقال فرهنگ حاکم در دوران دفاع مقدس به نسل جوان در مرکز و تمام شهرستان‌های این استان برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا ، سرهنگ جهانبخش عطایی روز چهارشنبه در جلسه شهرستانی کنگره ملی شهدای استان اردبیل اظهار کرد: پس از برنامه‌ریزی‌های لازم که با هدف ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در بین نسل جوان در سطح ملی شده ، اردبیل به عنوان آخرین استان کشور برگزار کننده این کنگره ملی در سال جاری و سال آینده خواهد بود.

وی با بیان اینکه دستگاه‌های مربوطه باید برای برگزاری هرچه باشکوه‌تر این برنامه اهتمام ویژه داشته باشند، افزود: برگزاری کنگره شهدای والامقام استان فرصت مغتنمی است تا یاد و خاطره شهدا در جامعه زنده و همانند هشت سال دفاع مقدس عطر و بوی شهید و روحیه شهادت‌طلبی و جهادی در جامعه حس شود.

معاون هماهنگ کننده سپاه حضرت عباس (ع) استان اردبیل گفت: اگر می‌خواهیم در مقابل دشمن و بصورت نظامی در مرزهای کشور مبارزه نکنیم باید مقابله به مثل فرهنگی را تقویت کرده و برای برنامه‌های فرهنگی بیش از پیش هزینه کنیم.

سرهنگ عطایی موج‌سازی فرهنگی برای مقابله با تهاجم فرهنگی بسیار گسترده دشمن را از اهداف برگزاری کنگره شهدا در سطح ملی و در اردبیل ذکر کرد و ادامه داد: برگزاری برنامه‌های فرهنگی به نوعی تولید قدرت با دامنه و گستره بیشتر و نفوذ بهتر در مقابل تقدس‌زدایی دشمن است.

وی تلاش برای دسترسی آحاد مختلف جامعه به پیام‌های ارزشمند شهدا را خدمت بی‌منت به مردم دانست و خاطرنشان کرد: باید به صورت عملی راه شهدا را ادامه دهیم و این امر می‌تواند در حل مشکلات معشیتی و اقتصادی مردم و محرومیت‌زدایی موثر باشد.

اردبیل برای برگزاری کنگره سه هزار و ۴۰۰ شهید والامقام آماده می‌شود

دبیر اجرایی کنگره سه هزار و ۴۰۰ شهید استان اردبیل نیز در این جلسه گفت: فضای مناطق مختلف استان برای برگزاری این کنگره ملی آماده می‌شود ،ساختمان کنگره شهدای والامقام راه‌اندازی شده و چاپ کتاب شهدا ، تولید فیلم سینمایی ، راه‌اندازی موزه دفاع مقدس ، موزه شهدا  ،ساماندهی گلزار شهدا و برگزاری نمایشگاه آثار شهدا پیش‌بینی شده و دهکده مقاومت نیز در اردبیل ایجاد می‌شود.

علیرضا حسن‌زاده افزود: برگزاری کنگره ملی شهدای استان کار بزرگ فرهنگی و جهادی است و نیاز است همه مسئولان و آحاد مردم در هرچه باشکوه تر اجرا شدن این امر مهم گام بردارند.

اردبیل برای برگزاری کنگره سه هزار و ۴۰۰ شهید والامقام آماده می‌شود

وی چاپ و نشر حداقل ۳۴۰ عنوان کتاب از زندگینامه و خاطرات شهدا و رزمندگان را از مهم‌ترین برنامه‌های کنگره شهدا ذکر کرد و خاطرنشان کرد: یکی از بزرگترین برکات این کنگره، جمع‌آوری آثار و خاطرات و زندگینامه شهدا از اردبیل تا دورترین روستاهای استان است.

وی افزود: بهره‌برداری از موزه دفاع مقدس ، راه‌اندازی دهکده مقاومت ، ایجاد بوستان شهدا ، دیدار با خانواده شهدا و ایثارگران استان ، اهدای جهیزیه به نوعرسان ، آزادسازی زندانیان جرایم غیرعمد ، آبرسانی به روستاهای محروم و کمتر توسعه‌یافته و بازسازی جاده‌های روستایی از مهم‌ترین برنامه‌های در نظر گرفته شده برای این کنگره است.

حسن‌زاده با بیان اینکه ۲۰ کمیته زیرمجموعه برای برگزاری این کنگره در مرکز استان اردبیل و ۱۳ کمیته برای برگزاری در شهرستان‌های استان پیش‌بینی شده ، اظهار کرد: اقتدار و عظمت کنونی کشور مرهون خون شهداست و ما باید بیش از پیش قدردان خون شهدا باشیم.

وی گفت: تمام اعضای کمیته‌های ۱۳ گانه برای برگزاری مطلوب این کنگره بسیج شده‌اند.

اردبیل برای برگزاری کنگره سه هزار و ۴۰۰ شهید والامقام آماده می‌شود

در این جلسه احکام فرماندار و فرمانده سپاه ناحیه بسیج سپاه خلخال به عنوان رییس و دبیر شهرستانی شورای برگزاری کنگره شهدای سه هزار و ۴۰۰ شهید استان اردبیل به سیدجواد یحیی‌زاده و سرهنگ جواد نوروزی اهدا شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha