۲۵ خرداد ۱۴۰۱، ۶:۳۶
کد خبرنگار: 2448
کد خبر: 84788997
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

رواندا بار دیگر بر حمایت از توافق با انگلیس و پذیرش پناهجویان اخراجی تاکید کرد

تهران- ایرنا- دولت رواندا با حمایت از توافق دفاعی میان کشورش با انگلیس اعلام کرد که می تواند پذیرای مهاجرانی باشد که از انگلیس اخراج می شوند.

به گزارش ایرنا از اردو پوینت، "یولانده ماکولو" سخنگوی دولت رواندا بامداد چهارشنبه توافق با لندن برای استقرار پناهجویان اخراجی را که با مخالفت سازمان ملل و گروه های حقوق بشر مواجه شده است، به عنوان یک برنامه نوآورانه توصیف کرد.

ماکولو در ادامه افزود: مردم ممکن است بسته به این که از کجا آمده اند یا به دلیل نحوه نمایش آن در رسانه ها نظرات خود را در مورد این برنامه داشته باشند، اما برای ما بخشی از راه حلی برای یک سیستم شکست خورده پناهندگی جهانی است.

مکولو در کنفرانس خبری در شهر کیگالی پایتخت رواندا گفت: ما این کار را به دلایل درست انجام می دهیم، ما فکر نمی کنیم که ارائه یک خانه به مردم غیراخلاقی است.

سخنگوی دولت رواندا همچنین تاکید کرد که اما ما خوشحالیم که میزبان هزاران نفر از مهاجران باشیم. رئیس جمهور ما (پل کاگامه) در گذشته متعهد شد که میزبان بیش از ۳۰ هزار نفر باشد، بنابراین ما ظرفیت انجام این کار را داریم، ما زندگی در رواندا را مجازات نمی دانیم.

سخنان سخنگوی دولت رواندا در حالی عنوان می شود که اولین پرواز انگلیس برای اخراج اجباری پناهجویان به رواندا سه‌شنبه شب به دستور دادگاه حقوق بشر اروپا لغو شد.

پرواز پناهجویان در حالی لغو می شود که طرح دولت انگلیس برای اعزام تعدادی از مهاجران به آفریقای شرقی مورد انتقاد مخالفان، موسسات خیریه و رهبران مذهبی قرار گرفته است که می گویند این اقدام غیرانسانی است.

لندن مدعی است که اخراج مهاجرانی که به طور غیرقانونی با عبور از کانال مانش با قایق های کوچک از اروپا وارد شده اند، از سفرهای خطرناک جلوگیری می کند و مدل کسب و کار شبکه های قاچاق انسان را در هم می شکند.

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha