نتایج یک نظرسنجی: اکثر  شهروندان ترکیه به ناتو اعتماد ندارند

تهران – ایرنا - یک نظرسنجی در ترکیه نشان می‌دهد ؛به رغم آنکه این کشور از سال ۱۹۵۲ عضو ناتو است اما اکثر شهروندان آن به این سازمان اعتماد ندارند.

به گزارش ایرنا به نقل از تارنمای خبری العربی، یک نظرسنجی که توسط شرکت تحقیقاتی MetroPOLL انجام شد، نشان داد که دو سوم اتباع ترکیه  به سازمان پیمان آتلانتیک شمالی یا همان ناتو، اعتماد ندارند .

مالک متروپل، اوزر سنجار، به روزنامه محلی زمان گفت: "نتیجه این نظرسنجی بی شک مورد استقبال طرفداران فاصله گرفتن ترکیه از غرب و نزدیک تر شدن آن به خاورمیانه است.

سنجار نتایج کلی این مطالعه را در صفحه توییتر خود نیز منتشر کرد.

نتایج یک نظرسنجی: اکثر  شهروندان ترکیه به ناتو اعتماد ندارند

این نظرسنجی نشان داد که ۷۰.۳ درصد از شرکت کنندگان وابسته به حزب جنبش ملی و ۶۶.۸ درصد از حزب عدالت و توسعه، یعنی حزب رئیس جمهور فعلی، طیب اردوغان، به ناتو اعتماد ندارند.

درصد کسانی که از احزاب مخالف ترکیه به ائتلاف اعتماد ندارند نیز بر اساس این تحقیق از ۶۰ درصد فراتر رفته است که شامل ۶۶.۷ درصد از حزب دموکراتیک خلق ها، ۶۲.۴ درصد از حزب جمهوری خواه خلق، ۶۴.۸ درصد از حزب خوب و ۶۳.۳ درصد از حزب سعادت می شود.

شرکت کنندگان در نظرسنجی از سایر احزاب که گفتند به ناتو اعتماد ندارند در مجموع به رقم خیره کننده ۸۱.۴ درصد رسیده اند.

در سوی دیگر، حزب دموکراسی و پیشرفت با بیشترین تعداد افرادی که به ناتو اعتماد داشتند، با تنها ۳۸.۱ درصد آرای موافق، در صدر فهرست قرار گرفت.

ترکیه یکی از ۳۰ کشور عضو ناتو است که این روزها با فنلاند و سوئد بر سر پیوستن به این اتئلاف نظامی از در مخالفت درآمده است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha