۱۵۰ میلیارد ریال برای اعزام کاروان شهرداری مشهد ویژه اربعین اختصاص یافت

مشهد- ایرنا- ۱۵۰ میلیارد ریال با موافقت اعضای شورای اسلامی شهر مشهد برای اعزام کاروان اربعین حسینی (ع) از شهرداری مشهد به عراق در ایام محرم و صفر امسال اختصاص یافت.

به گزارش خبرنگار ایرنا، در چهل و سومین جلسه علنی شورای اسلامی شهر مشهد، روز دوشنبه لایحه اعزام کاروان شهرداری مشهد به عراق بررسی و مصوب شد.

طبق  این مصوبه به شهرداری مشهد اجازه داده شد، نسبت به اجرای برنامه‌های تدوینی اعزام کارگران خدمات شهری، اتوبوسرانان، عوامل ستادی، اتوبوس و ماشین‌آلات مکانیزه خدمات شهری، به تعداد تایید شده در ستاد اربعین برای حضور و خدمتگزاری در مراسم عظیم پیاده‌روی اربعین حسینی در کشور عراق در سال ۱۴۰۱، تا سقف ۱۵۰ میلیارد ریال با اختیار شهردار مشهد اقدام کند.

طبق این مصوبه هزینه‌های انجام شده متناسب با تفاوت نرخ ارز در زمان هزینه کرد به نسبت زمان تصویب این مصوبه و بر اساس نرخ رسمی اعلام شده در تابلوهای اعلام نرخ صرافی‌های دارای مجوز تعدیل خواهد شد.

همچنین شهرداری مکلف است، آثار مالی ناشی از اجرای این مصوبه را در اصلاح بودجه سال ۱۴۰۱ منعکس کند و پیگیری لازم برای اعمال در حساب فی مابین با دولت را انجام دهد.

اختصاص ۲۴ میلیارد ریال برای مرمت سرای عزیرالله اف

بررسی لایحه مرمت و بازرسی سرای تاریخی عزیز الله اف از دیگر دستور کارهای جلسه علنی امروز شورای اسلامی شهر مشهد بود.
طبق این مصوبه به شهرداری مشهد اجازه داده شد، برای مرمت و بازسازی سرای عزیز الله اف تا سقف مبلغ ۲۴ میلیارد ریال با اولویت اقدامات آنی و ضروری مورد نیاز برای استحکام‌بخشی و به منظور جلوگیری از تخریب این اثر تاریخی اقدام کند.
کارونسرای عزیزالله اف از بناهای تاریخی مشهد است که در سال ۱۳۰۷ به دستور حاج غلام حسین مشهدی ساخته شده است. این اثر تاریخی به شماره ۴٠٣٠ در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.
در ادامه جلسه امروز لایحه استمهال ( مهلت خواستن) اجرای پارکینگ مورد نیاز بیمارستان مادر نیز بررسی و مصوب شد.

طبق این مصوبه با عنایت به لایحه استمهال برای اجرای پارکینگ مورد نیاز بیمارستان مادر،  با توجه به شروع عملیات اجرایی احداث پارکینگ بیمارستان، شهرداری مشهد مکلف است مهلت تامین کسری پارکینگ طبق ضوابط روز، حداکثر تا ششم فرودین ماه سال ۱۴۰۲ تمدید و در صورت عدم اجرا و تکمیل پارکینگ تا مهلت مقرر مطابق مقررات و ضوابط قانونی اقدام  کند.

همچنین شهرداری مکلف است، گزارش پیشرفت اجرای کار را هر ۲ ماه یکبار به شورای اسلامی شهر مشهد ارائه کند.
 

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha