۲ هزار همیار پلیس با آموزش های عملی نیازمندی های ترافیکی در قشم آشنا شدند

قشم - ایرنا- رییس پلیس راهنمایی و رانندگی شهرستان قشم از ارایه آموزش های عملی نیازمندی های ترافیکی چهره به چهره از سوی کارشناسان این پلیس به ۲ هزار دانش آموز همیار پلیس در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ دوم محمدعلی ملایی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، اظهار داشت: از آنجایی که ۱۸ درصد از قربانیان تلفات سوانح رانندگی را افراد زیر ۱۸ سال تشکیل می دهند، پلیس راهنمایی و رانندگی پویش «۱۸-۱۸» را به منظور حفظ جان و تامین ایمنی و سلامت این گروه سنی راه اندازی و به صورت مستمر آن را توسعه می دهد.

وی با بیان اینکه اجرا و برگزاری این پویش از مهمترین برنامه‌های عملیاتی و فرهنگی مستمر پلیس راهور شهرستان قشم است، افزود: از ۲ ماه پیش و با فروکش کردن بیماری کرونا کارشناسان پلیس راهور این شهرستان برای حفظ جان این رده سنی با همکاری آموزش و پرورش شهرستان قشم با حضور در مدارس و آموزش چهره به چهره به دانش آموزان نسبت به بروز رسانی دانستنی های همیاران پلیس اقدام کرده اند.

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی شهرستان قشم با اشاره به ارتقا کیفی فرهنگ رانندگی و ترافیکی از مهمترین اهداف برگزاری پویش «۱۸-۱۸» در سرزمین آب و آفتاب است، گفت: اگر رانندگان و والدین به توصیه های همیاران پلیس توجه کنند درصد قابل توجهی از حوادث ترافیکی مرگ بار کاهش خواهد یافت.

سرهنگ دوم ملایی از تمامی والدین و قشموندان درخواست کرد به توصیه های همیاران پلیس مبنی بر بستن کمربند ایمنی، عدم استفاده از تلفن همراه هنگام رانندگی، پرهیز از حرکت با سرعت غیر مجاز و غیر مطمئن به خصوص در سفرهای تابستانی عمل کنند.

۲ هزار همیار پلیس با آموزش های عملی نیازمندهای ترافیکی در قشم آشنا شدند

به گزارش ایرنا، پلیس راهور پویش «۱۸- ۱۸» را به منظور تامین ایمنی، سلامت و حفظ جان دانش آموزان این گروه سنی با توجه به نقش پلیس، والدین، رسانه‌ها و آموزش و پرورش برگزار می‌کند.

در این پویش علاوه بر جلب مشارکت مربیان، والدین و دانش آموزان برگزاری دوره‌ های آموزشی حضوری به دانش آموزان مقطع ابتدایی توسط کارشناسان پلیس راهور در دستور کار پلیس در سراسر نقاط کشور قرار دارد.

در پویش «۱۸-۱۸» علاوه بر بیان قوانین راهنمایی و رانندگی و نکات ایمنی، آموزش نحوه صحیح تردد از عرض جاده، نحوه عبور و مرور دانش‌آموزان در خیابان ها به شکل عملی به دانش آموزان آموزش داده می شود.

جزیره قشم با وسعت یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع از تنگه هرمز به موازات ساحل جنوبی ایران به طول ۱۳۵ کیلومتر و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر داز توابع هرمزگان است و ۳۰۰ کیلومتر خط ساحلی دارد.

شهرستان قشم شامل جزیره‌های قشم، هنگام و لارک با حدود ۱۵۰ هزار نفر جمعیت از تنگه هرمز به موازات ساحل استان هرمزگان به طول ۱۵۰ و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر در میان آب‌های خلیج فارس گسترده شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha