۲۳ خرداد ۱۴۰۱، ۱۵:۲۸
کد خبر: 84786887
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

بیشترین کاهش ارزش ین در برابر دلار طی ۲۳ سال گذشته

۲۳ خرداد ۱۴۰۱، ۱۵:۲۸
کد خبر: 84786887
بیشترین کاهش ارزش ین در برابر دلار طی ۲۳ سال گذشته

تهران- ایرنا - ارزش ین ژاپن امروز به پایین ترین سطح خود در برابر دلار طی ۲۳ سال گذشته همزمان با سقوط سهام در توکیو رسید.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا از پایگاه خبری «کیودو نیوز» ژاپن، ارزش پول ژاپن با شتاب سریع به سمت پایین در تجارت، امروز به حدود ۱۳۵.۲۰ در برابر دلار  یعنی پایین ترین سطح ممکن از اکتبر ۱۹۹۸ رسید که پیش بینی شکاف بیشتر در نرخ بهره میان ژاپن و آمریکا محسوب می شود.

افت ارزش ین در برابر دلار پس از آن اتفاق اتفاد که روز جمعه با انتشار فهرست قیمت های مصرف کنندگان آمریکایی در ماه مه  قله نرخ تورم در آمریکا نشان داده نشد و این احتمالات را پررنگتر کرد که بانک ذخایر ارزی فدرال آمریکا ممکن است نرخ بالاتری اعلام کند. 

داده ها نشان می دهد قیمت های ماه جاری در مقایسه با سال گذشته  ۸.۶ درصد افزایش یافته که پرشتاب ترین نرخ تورم در ۴۰ سال اخیر است.

«یوجی سائیتو » رئیس بخش مبادلات ارزهای خارجی در بانک سرمایه گذاری و اعتباری آگریکول در توکیو گفت: «سیاست های پولی در آمریکا و ژاپن در حال حاضر دو مسیر مخالف را دنبال می کنند. سقوط ارزش ین احتمالا زمانی متوقف می شود که هر دو کشور بار دیگر در یک مسیر قرار بگیرند. 

از طرفی تحلیل گران معتقدند شرکای بازار بیش از پیش از رکود تورمی در بزرگترین اقتصاد جهان ابراز نگرانی کردند چرا که رکود و تورم در آمریکا همزمان در حال اتفاق افتادن است. 

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha