وعده وزیر میراث فرهنگی در خصوص مرمت مسجد جامع نقنه بروجن محقق شد

شهرکرد- ایرنا- وعده وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری که به عنوان نماینده تام‌الاختیار رییس‌جمهور به شهرستان بروجن سفر کرده بود، مبنی بر آغاز سریع‌تر مرمت مسجد جامع تاریخی شهر نقنه محقق و عملیات اجرایی مرمت این مسجد آغاز شد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی چهارمحال و بختیاری روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: عملیات اجرایی مرمت بخشی از شبستان مسجد تاریخی شهر نقنه در شهرستان بروجن آغاز شد.

علیرضا جیلان تاکید کرد: برای مرمت این مسجد تاریخی ۲ میلیارد ریال از محل اعتبارات سفر رییس‌جمهور به چهارمحال و بختیاری اختصاص پیدا کرد.

وی افزود: در روند مرمت مسجد تاریخی شهر نقنه آواربرداری، استحکام‌بخشی، عملیات استحفاظی، تاق و تویزه، اجرای بام‌سازی و عایق رطوبتی اجرا می‌شود.

جیلان تصریح کرد: بخشی از شبستان این مسجد تاریخی زمستان سال گذشته به‌علت وجود نم و رطوبت سعودی و نزولی در بنا دچار ریزش شد.

به گزارش ایرنا، مسجد جامع شهر نقنه شهرستان بروجن مربوط به دوران تیموریان است که ۱۰ مهرماه ۱۳۸۰ به‌شماره ۴۱۸۵ در فهرست آثار ملی ایران ثبت شد.

آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی رییس‌جمهور و تعدادی از اعضای هیات دولت سیزدهم ۱۹ خردادماه به چهارمحال و بختیاری سفر کردند.

در بیست و چهارمین سفر استانی رییس‌جمهور و هیات دولت سیزدهم به میزبانی چهارمحال و بختیاری سید عزت‌الله ضرغامی وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی به‌عنوان نماینده تام‌الاختیار رییس‌جمهور در شهرستان بروجن حضور یافت.

بروجن در ۶۰ کیلومتری مرکز چهارمحال و بختیاری است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha