۲۲ خرداد ۱۴۰۱، ۱۳:۵۴
کد خبرنگار: 915
کد خبر: 84785807
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

امسال ۶۴۹ کیلوگرم موادمخدر در گنبدکاووس کشف شد

۲۲ خرداد ۱۴۰۱، ۱۳:۵۴
کد خبر: 84785807
امسال ۶۴۹ کیلوگرم موادمخدر در گنبدکاووس کشف شد

گنبدکاووس - ایرنا - فرمانده انتظامی گنبدکاووس گفت: با تلاش ماموران واحد مبارزه با موادمخدر این نهاد و مشارکت مردم از ابتدای امسال تاکنون ۶۴۹ کیلوگرم انواع مواد مخدر سنتی و صنعتی در این شهرستان مرزی کشف شد که ۹۵۰ درصد بیشتر از مدت مشابه سال قبل است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سرهنگ محمود علیفر روز یکشنبه در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر گنبدکاووس افزود: از ابتدای امسال تاکنون با اجرای هشت مرحله طرح جمع آوری، ۳۵۷ معتاد متجاهر، قاچاقچی و خرده فروش موادمخدر دستگیر شدند.

وی از معرفی ۷۰ معتاد متجاهر به اردوگاه دولتی ترک اعتیاد توسکستان گرگان خبر داد و اضافه کرد: شرق گلستان به خصوص گنبدکاووس نیاز به احداث یک اردوگاه ماده ۱۶ دارد زیرا ظرفیت ۱۰۰ نفری ۲ مرکز بخش خصوصی این شهرستان جوابگو نیست.

سرهنگ علیفر با گلایه از برخی فعالان رسانه‌ای که به خاطر وجود معتادان متجاهر در شهر از انتظامی انتقاد می‌کنند، ادامه داد: می‌توانیم در ۲۴ ساعت همه این معتادان را جمع آوری کنیم اما مکان مناسبی برای نگهداری و آنها وجود ندارد.

وی گفت: انتظامی حلقه آخر برخورد مقابله‌ای است و تا زمانی که مراکز خاصی برای نگهداری از معتادان و ترک آنها و یا نگهداری متکدیان در گنبدکاووس درست نشود و همه ادارات و نهادهای متولی پای کار نیایند، چهره شهر هر روز زشت تر از روز قبل می‌شود.

فرمانده انتظامی گنبدکاووس همچنین از استعمال خانوادگی قلیان در بوستان‌ها و تفرجگاه‌های شهری، افزایش کافه و قلیان سراها در این شهر و پیامدهای اجتماعی آن انتقاد کرد و افزود: فعالیت قلیان سراها که برخی تا ۲ بامداد هم ادامه دارد، باید در معرض دید عموم باشد اما بسیاری از آنها با ایجاد کلبه و کیوسک محلی دنج برای استعمال مختلط قلیان و انواع بزه‌های اخلاقی تبدیل شده اند.

سرهنگ علیفر، توجه به مباحث فرهنگی، آموزشی و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی را مهم دانست و از دستگاه‌های متولی خواست نسبت به این مسائل و آگاهی بخشی به خانواده‌ها و جوانان اهتمام کنند.

فرماندار گنبدکاووس نیز در این جلسه گفت: توجه به اقدامات پیشگیرانه برای مقابله و کاهش آسیب‌های اجتماعی دغدغه مهم رهبر معظم انقلاب و دولت است و باید به عنوان اولویت نخست مورد توجه همه ادارات و نهادهای فرهنگی، آموزشی و اجرایی، دانشگاه‌ها، آموزش و پرورش و رسانه‌ها قرار گیرد.

مهدی دهرویه با تاکید برضرورت داشتن برنامه مدون برای انجام اقدامات پیشگیرانه توسط اعضای عضو شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر گنبدکاووس بالاخص چهار کمیته زیرمجموعه آن، اضافه کرد: ارائه گزارش یا نصب چند بنر تبلیغاتی رافع مسوولیت قانونی و انسانی مدیران نسبت به انجام اقدامات پیشگیرانه نیست و باید از همه ظرفیت‌ها و امکانات برای کاهش آسیب‌های حوزه موادمخدر و اعتیاد استفاده شود.

وی گفت: برنامه‌ریزی لازم برای راه‌اندازی حداقل سه مرکز ترک اعتیاد در گنبدکاووس و شهر مرزی اینچه برون براساس امکانات و فضاهای موجود انجام شده و بزودی این مراکز ایجاد خواهد شد.

به گزارش ایرنا در این جلسه که برخی اعضای و روسای چند کمیته شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر گنبدکاووس گزارش عملکرد ارائه کردند، مقرر شد ادارات و نهادهای عضو این شورا ظرف ۲۴ ساعت آینده برنامه‌های پیشنهادی خود برای بزرگداشت هفته مبارزه با موادمخدر ( یک تا ۶ تیرماه) به دبیرخانه شورا مستقر در فرمانداری این شهرستان ارائه کنند.

گنبدکاووس با ۴۱۱ هزار نفر جمعیت دومین شهرستان بزرگ استان گلستان است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha