۲۲ خرداد ۱۴۰۱، ۱۳:۰۱
کد خبرنگار: 3113
کد خبر: 84785736
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

حزب‌الله: مقاومت یک ضرورت راهبردی برای بازدارندگی دشمن است/نباید با آمریکا مماشات کرد

تهران-ایرنا- عضو شورای مرکزی حزب‌الله لبنان مقاومت را ضرورتی راهبردی برای بازدارندگی دشمن دانست و گفت که آمریکا تلاش می کند تا لبنان را از نظر اقتصادی و مالی با هدف تن دادن به خواسته‌های رژیم صهیونیستی زیر فشار شدید قرار دهد و نباید در مقابل آمریکا مماشات کرد.

به گزارش ایرنا، شیخ «نبیل قاووق» عضو شورای مرکزی حزب‌الله لبنان امروز یکشنبه در سخنانی در منطقه «بنت جبیل» در جنوب لبنان در انتقاد شدید از رویکرد برخی جریان های همسو با آمریکا در داخل لبنان اظهار داشت که «لبنان با چوب حراج زدن به کشور، مراسم‌های نمایشی و راضی نگه داشتن آمریکا نجات پیدا نمی‌کند. بزرگترین گِره و مانع برای حل بحران لبنان، مماشات با آمریکا است».

وی تصریح کرد: هدف آمریکا این است که لبنان را از نظر اقتصادی و مالی زیر فشار خفه کننده ای قرار دهد تا به خواسته های رژیم صهیونیستی تن دهد.

شیخ نبیل قاووق افزود: «بحران لبنان به دلیل تسلیم شدن در برابر خواسته آمریکا طولانی و عمیق شده است. تنها نتیجه ادامه سیاست التماس و خواهش و مماشات با آمریکا، تسریع در فروپاشی کشور است».

وی خاطرنشان کرد: «پس از انتخابات پارلمانی، لبنان فرصت واقعی برای ورود به مسیر راه حل‌ها برای حل بحران کشور دارد. نقشه راه برای حل بحران با تسریع در فرآیند تعیین نخست‌وزیر مکلف و تشکیل کابینه آغاز می‌شود، زیرا اوضاع کشور به گونه‌ای است که فرصت برای از دست دادن فرصت‌ها نیست. لبنانی‌ها از مناقصه و چوب حراج زدن به کشور و مشاجره خسته شده‌اند و خواستار تسریع در روند نجات لبنان هستند».

شیخ نبیل قاووق بر همکاری با طیف‌ها و گروه‌هایی که از «اراده و روحیه ملی برخوردارند و منفعت لبنان را در نظر می‌گیرند»، تأکید کرد و خواستار «تشکیل دولتی در لبنان شد که بدون وابستگی به مواضع خصمانه آمریکا و عربستان، مسئولیت کشور را بر عهده بگیرد».

عضو شورای مرکزی حزب‌الله لبنان در پایان سخنانش تصریح کرد: «مقاومت یک ضرورت راهبردی برای بازدارندگی دشمن و حفاظت از کشور، عزت و سرمایه آن است و نزدیکی سعودی- اسرائیلی تهدیدی مستقیم برای لبنان، فلسطین، سوریه و همه مردم شریف ماست».

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha