ظرفیت تولید آب مجتمع ۲۰ روستایی سورَک جاسک افزایش یافت

بندرعباس- ایرنا- مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب هرمزگان گفت: با تلاش شبانه روزی و اقدام جهادی ظرفیت تولید آب مجتمع ۲۰ روستایی سورک شهرستان جاسک با هدف تامین نیاز آبی شرب مردم در آستانه تابستان افزایش یافت.

به گزارش خبرنگار ایرنا، عبدالحمید حمزه پور روز یکشنبه در بازدید از این مجتمع در تشریح جزییات این طرح آبرسانی افزود: آب مورد نیاز مجتمع سورک تا پیش از این از سه حلقه چاه تامین می شد که با اضافه شدن چاه جدید ظرفیت تولید ۱۴ لیتر در ثانیه افزایش یافت.
وی خاطرنشان کرد: چاه شماره چهار سورک با عمق ۳۹ متر به صورت دستی و با قالب بندی بتنی حفر شده که برای تجهیز آن اعتباری افزون بر ۲۵ میلیارد ریال هزینه شده است.
مدیرعامل آب و فاضلاب هرمزگان همچنین از اجرای خط انتقال آب در حد فاصل چاه شماره سه تا چهار به طول ۵۰۰ متر خبر داد و اظهارداشت: با وارد مدار شدن چاه شماره ۴ جمعیتی افزون بر چهار هزار نفر از ظرفیت ایجاد شده بهره مند خواهند شد.
حمزه پور در ادامه با بیان اینکه تامین نیاز آبی روستاها به عنوان یکی از ضرورت های به عنوان کار جهادی در دولت مردمی در دستورکار آبفا قرار گرفته است، افزود: آبفا تمام توان خود را به کار گرفته تا روستاییان هرمزگان از نعمت آب شرب پایدار بهره مند شوند. 
به گفته وی، در حال حاضر در بیشتر شهرستان ها طرح های فعال آبرسانی وجود دارد که با وارد مدار شدن آن ها زمینه تامین آب پایدار روستاها را فراهم خواهد کرد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha