۲۲ خرداد ۱۴۰۱، ۱۲:۰۹
کد خبرنگار: 3138
کد خبر: 84785381
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

نخستین نانوایی‌ چهارمحال‌ و بختیاری به کارتخوان هوشمند متصل شد

شهرکرد - ایرنا- معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری چهارمحال‌ و بختیاری از آغاز طرح قرارگیری‌ نانوایی‌های‌ استان در شبکه رصد و توزیع عادلانه‌ یارانه‌ها از روز یکشنبه خبر داد و گفت: نخستین نانوایی استان به کارت‌خوان‌های هوشمند متصل شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، محمد کاظم منزوی روز یکشنبه همزمان با نصب دستگاه کارت‌خوان هوشمند افزود: نخستین نانوایی در استان به شبکه یکپارچه رصد و توزیع عادلانه یارانه‌ها پیوست که در ادامه، تجهیز تمامی نانوایی‌ها و قرار گرفتن آنها در این شبکه دنبال می‌شود.

وی با بیان اینکه در این مرحله به هر نانوایی یک دستگاه کارت خوان بانک‌ سپه‌ تحویل داده می‌شود، تصریح کرد: با قرار گرفتن نانوایی‌ها در شبکه یکپارچه رصد و توزیع عادلانه یارانه‌ها، امکان بررسی دقیق‌تر نحوه توزیع آرد و پخت نان و تراکنش‌های به ثبت رسیده فراهم خواهد شد.

منزوی، تخصیص یارانه به نانوایان بر مبنای میزان پخت و فروش‌ نان را از دیگر مزایای اجرای‌ طرح یکپارچه‌سازی دانست‌.

معاون‌ هماهنگی امور اقتصادی استانداری چهارمحال‌ و بختیاری همچنین درباره اجرای طرح فروش نان به صورت کیلویی در لردگان و میزان بازدهی و تداوم اجرای آن یادآور شد: این طرح به صورت آزمایشی به اجرا درآمده و نتایج آن‌ در حال بررسی است و به نظر می‌رسد با یکپارچه سازی نانوایان و اولویت اختصاص یارانه بر اساس تعداد فروش نان، در ادامه تمامی نانوایان سطح استان از این‌ روش‌ استفاده کنند.

رییس سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری نیز در ادامه گفت: قرار گرفتن نانوایان در طرح یکپارچه رصد و توزیع عادلانه یارانه ها موجب ساماندهی بیشتر نحوه پخت و توزیع نان می‌شود.

عطاءالله ابراهیمی‌ افزود: با اجرای این طرح امکان جلوگیری از قاچاق آرد و خارج از شبکه توزیع نیز مهیا شده و به منظور تشویق نانوایان برای همراهی در این طرح نیز در پایان هر روز فعالیت‌ نانوایان، مبلغ ۱۵ درصد از کل فروش روزانه به حساب آنان اضافه خواهد شد. 

نعمت‌الله تقی‌زاده مدیرکل غله‌ و خدمات بازرگانی چهارمحال‌ و بختیاری نیز گفت: در طرح یکپارچه سازی نانوایان، قیمت نان افزایش نمی‌یابد.

به گزارش ایرنا، چهارمحال و بختیاری نزدیک به یک میلیون نفر جمعیت دارد. 

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha