اعتبارات استان اردبیل دوبرابر شد

اردبیل _ ایرنا _ رئیس امور راه و ترابری و مدیریت عمران شهری و روستایی سازمان برنامه و بودجه کشور گفت: اعتبارات سال جاری استان اردبیل به دو برابر سال گذشته افزایش یافته است.

به گزارش ایرنا ، اکبر رحمانی روز شنبه در بازدید از محل اجرای پروژه احداث تونل الماس در جاده ارتباطی خلخال - اسالم اظهار کرد: در حالی که مجموع اعتبارات استان اردبیل در بودجه سال قبل چهار هزار و ۸۲۰ میلیارد ریال بود، این میزان در سال جاری به یک هزار میلیارد ریال رسیده است.

وی ادامه داد: هم‌اکنون چندین پروژه بزرگ راه‌سازی بهمراه پروژه راه‌آهن - اردبیل به میانه و پروژه‌های دوبانده کردن مشگین‌شهر - اردبیل - پارس‌آباد ، اردبیل - سرچم و خلخال - منجیل در حال اجرا است.

وی افزود: مصوبات سفر نایب رییس مجلس شورای اسلامی و چند تن از معاونان وزرای دولت به خلخال و تاکید بر آغاز عملیات اجرایی تونل الماس واقع در جاده ارتباطی خلخال - اسالم مورد تایید ما نیز هست.

اعتبارات استان اردبیل دوبرابر شد

او خاطرنشان کرد: در حال حاضر یک هزار میلیارد ریال از محل اعتبارات ملی برای آغاز عملیات اجرایی این پروژه پیش‌بینی شده و تلاش می‌کنیم تا با اخذ ردیف اعتباری کمیسیون ماده ۲۳ قانون بودجه و اطمینان از پادار شدن ردیف اعتباری ملی ، عملیات اجرایی این  پروژه مورد درخواست عامه مردم منطقه بزودی آغاز شود.

رئیس امور راه و ترابری و مدیریت عمران شهری و روستایی سازمان برنامه و بودجه کشور همچنین گفت: علاوه بر این با تامین اعتبار موردنیاز با تملک اراضی مسیر اجرای پروژه ، بزودی پروژه راه سازی کمربندی شهر خلخال که جزیی از راه شریانی رضوانشهر - خلخال - میانه به میاندوآب است ، پس از چندین سال رکود مجددا آغاز و تکمیل می‌شود.

رحمانی اظهار کرد: برای تکمیل و بهره‌برداری از راه در حال احداث خلخال - منجیل بیش هشت هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز است که در جریان سفر ریاست‌جمهوری به استان اردبیل ۳۰۰ میلیارد ریال برای ادامه کار این راه تخصیص یافته است.

وی بیان کرد: این پروژه راه‌سازی یکی از پروژه‌های سخت و هزینه‌بر در منطقه جنوب استان است که با تکمیل و بهره‌برداری آن امکان دسترسی مردم استان به استان گیلان با استفاده از راه ایمن و عاری از گردنه‌های برفگیر فراهم خواهد شد.

اعتبارات استان اردبیل دوبرابر شد

وی گفت: از مجموع ۵۲ کیلومتر طول مسیر ۴۲ کیلومتر در حوزه استحفاظی استان اردبیل واقع شده که هم‌اکنون در قالب قطعه ۲ در حال اجرا است که در حال حاضر ۲۵ کیلومتر آن در مرحله آماده‌سازی برای رفتن زیرپوشش آسفالت است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل نیز در این بازدید گفت: با اجرای این طرح ۸۵ کیلومتر مسیر فعلی استان اردبیل به منجیل کوتاه‌تر می‌شود و با توجه به اهمیت اصل صرفه‌جویی در مصرف انرژی و تاکید دولت براین تکمیل این راه در مسیر اهداف دولت بوده و می‌توان برای ادامه این پروژه از ردیف‌های اعتباری نفت استفاده کرد.

محبوب حیدری افزود: تاکنون برای اجرای عملیات احداث پروژه راه اصلی خلخال - منجیل در دو قطعه ۲۵ و ۱۷.۵ کیلومتری در حوزه استحفاظی استان اردبیل بالغ بر ۷۳۰ میلیارد ریال اعتبار از ردیف‌های اعتباری ملی هزینه شده است.

وی اظهار کرد: با طولانی شدن زمان اجرای پروژه‌های راه‌سازی هزینه‌های تمام شده پروژه‌ها نیز متناسب با تورم بازار افزایش می‌یابد ، بنابراین در تلاش هستیم با افزایش سرعت پروژه از تحمیل هزینه‌های اضافی جلوگیری کنیم.

اعتبارات استان اردبیل دوبرابر شد

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل با اشاره به اینکه هنوز یک هزار میلیارد ریال اعتبار فاینانس بانک مسکن برای اجرای قطعه یک این پروژه دریافت نشده است، گفت: در حال حاضر برای تکمیل قطعات اول و دوم این پروژه به طول ۴۲ کیلومتر در حوزه استحفاظی استان هشت هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

به گفته وی ، احداث راه خلخال - منجیل، شهرستان خلخال را از بن‌بست گردشگری و اقتصادی خارج می‌کند و مسافران برای حضور در استان این مسیر را به عنوان امن‌ترین و بهترین مسیر انتخاب خواهند کرد که در این شرایط برای اقتصاد شهرستان خلخال بویژه بخش شاهرود نقش مهمی خواهد داشت.

رئیس امور راه و ترابری و مدیریت عمران شهری و روستایی سازمان برنامه و بودجه کشور پس از بازدید از طرح‌های عمرانی راه‌سازی خلخال در جلسه شورای اداری این شهرستان که با حضور اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی برگزار شد، به تشریح آخرین وضعیت اعتباری پروژه‌های

راه‌سازی استان اردبیل و این شهرستان پرداخت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha