۲۱ خرداد ۱۴۰۱، ۱۵:۳۰
کد خبر: 84784440
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

تهدید تایوان به شکایت از چین در سازمان تجارت جهانی

۲۱ خرداد ۱۴۰۱، ۱۵:۳۰
کد خبر: 84784440
تهدید تایوان به شکایت از چین در سازمان تجارت جهانی

تهران- ایرنا - دولت تایوان تهدید کرد، در پی تعلیق واردات ماهی به بهانه یافتن مواد شیمیایی ممنوع، از پکن به سازمان تجارت جهانی شکایت می کند.

به گزارش روز شنبه ایرنا از خبرگزاری «رویترز»، در آخرین اختلاف کشاورزی میان چین و تایوان که منجر به تعلیق واردات ماهی به دلیل شناسایی مواد شیمیایی ممنوع در آن بود، تایوان تهدید کرد که از پکن به سازمان تجارت جهانی شکایت می کند.

سال گذشته چین واردات آناناس، سیب قندی و سیب جاوا را از تایوان به دلیل نگرانی هایی درباره آفت ها تعلیق کرد. در آن زمان نیز تایوان به طور کلی تمامی اظهارات چین درباره آفت ها را رد کرده بود.

روابط چین و تایوان که چین آن جزیره را بخشی از خاک خود می داند به کمترین سطح ممکن در طول دهه های گذشته رسیده است، چرا که چین با افزایش فشارهای سیاسی و نظامی می خواهد تایوان حق مالکیتش نسبت به این جزیره را بپذیرد. 

از سوی دیگر اداره گمرک چین اواخر روز گذشته اعلام کرد بار دیگر به دلیل یافتن مواد شیمیایی در ماهی هایی که از تایوان وارد می شوند، واردات این محصول را از روز دوشنبه به حالت تعلیق در می آورد تا خطری متوجه سلامتی و زندگی مصرف کنندگان این محصول نشود. 

«چن چی چونگ» وزیر شورای کشاورزی تایوان در گفتگو با خبرنگاران با رد این اتهامات گفت:«هیچ مشکلی در ماهی ها وجود ندارد و ما اطلاعات را آماده می کنیم و در اختیار چین می گذاریم و از آنها جواب مناسب می خواهیم. اگر چین جواب مناسبی ندهد، ما این موضوع را به سازمان تجارت جهانی ارجاع می دهیم.» 

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha