۲۰ خرداد ۱۴۰۱، ۱۹:۲۱
کد خبرنگار: 891
کد خبر: 84783802
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

نگرانی سازمان ملل از محکومیت جنگجویان خارجی در دونتسک

تهران- ایرنا- دفتر کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد از صدور حکم اعدام توسط مقام‌های جدایی طلب طرفدار روسیه برای جنگجویان خارجی که در کنار اوکراینی‌ها می‌جنگیدند، ابراز نگرانی کرد.

به گزارش ایرنا به نقل از روزنامه لو فیگارو، در بیانیه روز جمعه این دفتر آمده است: از سال ۲۰۱۵، ما مشاهده کرده‌ایم که به اصطلاح سیستم قضایی این جمهوری‌های خودخوانده تضمین‌های اساسی یک محاکمه عادلانه را برآورده نمی‌کند.

راوینا شمداسانی (Ravina Shamdasani) سخنگوی این سازمان، طی یک نشست خبری در ژنو اعلام کرد که چنین محاکمه‌هایی علیه اسیران جنگی جنایت جنگی است.

رسانه روسی از صدور حکم اعدام برای ۲ تبعه انگلیسی و یک تبعه مغربی به اعدام به دلیل نبرد علیه ارتش روسیه در ماریوپل از سوی دادگاه عالی جمهوری دونتسک خبر داد.

اینترفکس روز پنجشنبه اعلام کرد که این دادگاه «آیدن آسلین - Aiden Aslin» و «شان پینر - Shaun Pinner» شهروندان انگلیسی و «سعدون براهیم - Saadoun Brahim» تبعه مغربی را که توسط نیروهای روسیه در اوکراین به اسارت درآمده‌اند، به اعدام محکوم کرده است.

این سه نفر تا یک ماه فرصت ارائه درخواست تجدید نظر خواهند داشت.

پیشتر وزارت دفاع روسیه گفته بود «مزدورانی که وارد اوکراین شده‌اند جنگجو نیستند و بهترین چیزی که در انتظار آنهاست یک زندان طولانی مدت است.»

شان پینر و آیدن آسلین در اواسط آوریل در ماریوپل و سعدون مراکشی نیز در ۱۲ مارس در ولنوواخا تسلیم نظامیان روس شدند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha