۲۰ خرداد ۱۴۰۱، ۱۵:۲۰
کد خبر: 84783659
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

جدال میان ناتو و مسکو بر سر الحاق سوئد و فنلاند

۲۰ خرداد ۱۴۰۱، ۱۵:۲۰
کد خبر: 84783659
جدال میان ناتو و مسکو بر سر الحاق سوئد و فنلاند

تهران - ایرنا - جدال میان ناتو و روسیه بر سر الحاق فنلاند و سوئد که با واکنش تند مسکو مواجه شده است، همچنان ادامه دارد. ناتو می‌گوید اطمینان دارد که این دو کشور به صف ائتلاف می‌پیوندند اما در سوی دیگر روسیه ناتو را ناتوان از تعیین سرنوشت اروپا می‌خواند.

به گزارش ایرنا، روزنامه الشرق قطر روز جمعه به نقل از ناتو عنوان کرد که مطمئن هستیم سوئد و فنلاند به صفوف این ائتلاف خواهند پیوست.

ناتو تاکید کرده است که هیچ نشانه‌ای دال بر این که روسیه توانایی یا قصد حمله نظامی به فنلاند و یا سوئد را داشته باشد نمی‌بیند.

سازمان پیمان آتلانتیک شمالی می‌گوید این ائتلاف در حال آماده شدن برای استقرار نیروها در کشورهای جناح شرقی سازمان پیمان آتلانتیک شمالی برای مقابله با روسیه است.

ناتو اضافه کرد که سیستم‌ها و تجهیزات پیشرفته موشکی را در اختیار این کشورها قرار خواهد داد اما وزیر امور خارجه روسیه می‌گوید که ناتو همواره تلاش برای گفت و گو را رد کرده و به دنبال تعیین سرنوشت کشورهای اروپایی است.

«سرگئی لاوروف» گفت سازمان امنیت جمعی برای مقابله با نفوذ ناتو تلاش می‌کند.

او می‌گوید که اکنون همه فهمیده‌اند ناتو قادر به تعیین سرنوشت اروپا نیست.

صدر اعظم آلمان نیز با تاکید بر موضعی مقابل روسیه گفت، ما تمام تلاش خود را برای کمک به کشورهای بالکان غربی (اشاره به فنلاند و سوئد) برای پیوستن به ناتو انجام خواهیم داد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha