۶۳ برنامه فرهنگی تابستانی ویژه ثبت جهانی یزد برگزار می‌شود

یزد - ایرنا - مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد گفت: به مناسبت پنجمین سالگرد ثبت جهانی بافت تاریخی یزد در یونسکو، ۶۳ برنامه فرهنگی که اجرای آنها از ۱۶ تیرماه آغاز شده است تا پایان این ماه در استان برگزار می شود.

به گزارش ایرنا، احمد آخوندی عصر شنبه در نشست شورای فرهنگ عمومی استان یزد اظهار داشت: در برگزاری رویدادهای مختلف فرهنگی ویژه ثبت جهانی بافت تاریخی یزد، برنامه های متنوعی شامل جشن بزرگ غدیر، تورهای گردشگری خانوادگی، مسابقات فرهنگی و ورزشی و نمایشگاه‌های صنایع دستی با مشارکت و همکاری شهرداری، اداره کل ورزش و جوانان، کانون پرورش فکری و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در استان برگزار می شود.

وی ادامه داد: آیین ویژه پنجمین سالگرد ثبت جهانی بافت تاریخی شهر یزد نیز یکشنبه شب با حضور وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در باغ ثبت جهانی شده دولت آباد یزد با حضور جمعی از فرهیختگان، هنرمندان و مسئولان برپا می شود.

استاندار یزد نیز در این نشست گفت: رهبر معظم انقلاب تاکید فراوانی بر استفاده از ظرفیت های حوزه گردشگری دارد و این عرصه می تواند بستر مناسبی برای معرفی فرهنگ غنی استان یزد و توانمندی های اقتصادی استان باشد.

مهران فاطمی ادامه داد: به منظور ترویج ارزش ها و آرمان های گفتمان انقلابی ، رویکرد رویدادمحور برای معرفی توانمندی های شهر یزد در دستور کار استان قرار گرفته است و اداره کل میراث فرهنگی باید با تشکیل یک کارگروه در این زمینه دغدغه های علما و شخصیت های فرهنگی و دینی را مورد توجه قرار دهد.

حجت الاسلام مجتبی صداقت معاون شهردار یزد و رییس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری نیز در این نشست گفت: وجود برخی محدودیت ها در زمینه دستورالعمل ها و آیین نامه های حوزه گردشگری باعث شده تا از تمامی ظرفیت های این بخش  استفاده نشود و ضروری است تا در زمینه تدوین قوانین این بخش اقداماتی از سوی تصمیم سازان در سطح کلان انجام شود.

ارائه گزارشی از اقدامات صورت گرفته برای اجرای طرح ملی ترویج معارف نبوی از سوی احسان عابدی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد و رونمایی از پوستر دومین جشنواره قصه های خوب ویژه بزرگداشت مهدی آذر یزی نویسنده مجموعه کتابهای قصه های خوب برای بچه های خوب از دیگر برنامه های دومین نشست شورای فرهنگ عمومی استان یزد بود. 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha