نماینده بروجن: طرح جامع آب چهارمحال و بختیاری روشن شود

شهرکرد-ایرنا- نماینده شهرستان بروجن در مجلس شورای اسلامی گفت: از ثروت خدادادی و ثروتی که در اختیار مردم استان است، استفاده نشده و طرح استان جامع آبرسانی شرب، کشاورزی ، صنعت و محیط زیست روشن شود.

حجت‌الاسلام امیر قلی جعفری پنجشنبه شب در شورای اداری چهارمحال و بختیاری که با حضور رییس جمهور و تعدادی از اعضا هیات دولت برگزار شد، افزود: موانعی بر سر توسعه استان وجود دارد که این توسعه به درستی شکل نگرفته است و عقب ماندگی‌هایی وجود دارد و مردم چهارمحال و بختیاری انتظار دارند نمایندگان این موانع را بیان کنند.

جعفری دادمه داد: این استان علاوه بر داشتن مردم ولایتمداری و شیعه‌، با وجود مواهب الهی از جمله وجود منابع طبیعی و آب، اما تفکری وجود دارد که اجازه نمی‌دهند از این ثروت بهره ببرند.

نماینده بروجن ادامه دارد: در طرح‌های انتقال آب فاکتورها و استاندادهای اصلی آن رعایت نشده است و امروز این منطق حاکم است که فرونشست زمین در فلات مرکزی را به چهارمحال و بختیاری ارتباط می‌دهند.

جعفری یادآور شد: مردم شهرستان کوهرنگ اجازه برداشت نیم لیتر آب ندارند اما خیلی خوشحالیم که صبح اعلام کردید طرح‌های آبرسانی چهارمحال و بختیاری بهره‌برداری می‌شود.  

جعفری ادامه داد: زاینده‌رود ۶۵کیلومتر در چهارمحال و بختیاری طول دارد و مردم می خواهند از سه درصد زاینده‌رود برای آب شرب جمعیت ۴۶۰ هزار استفاده کنند که اجازه داده نمی‌شود.

نماینده بروجن در ادامه از طرف حسین بامیری نماینده شهرستان‌های لردگان و خانمیرزا که به علت عمل قلب باز در جلسه حضور نداشت، گفت: قصه پر غصه استان چگونگی تخصیص منابع آب است.

جعفری افزود: در حال حاضر ۱۵۶ روستای حوزه انتخابیه لردگان  و خانمیرزا با تانکر آبرسانی می‌شود و مردم استان درخواست تسریع در انجام پروژه خط انتقال آبرسانی آب آتشگاه به شهر سردشت لردگان را دارند.

وی ادامه داد: سهم ناچیز شهرستان‌های لردگان و خانمیرزا از صنعت و فضاهای آموزشی، توجه بیشتر به این خطه را می‌طلبد و انتقال آب برای دشت خانمیرزا ضروری است.

 جعفری به لزوم احداث آزادراه چهارمحال به خوزستان اشاره کرد و گفت: ۴۵ هزار تردد لردگان به خوزستان و آمار تصادفات بالای این محور نیاز به ایجاد یک شاهراه مواصلاتی را دوچندان می کند.

وی افزود: سفرهای استانی رییس‌جمهور به مناطق مختلف کشور فرصتی عالی برای تبیین مسائل و مشکلات استان‌ها و تلاش برای تسریع در روند اجرایی سند توسعه، تکمیل زیرساخت‌های ناقص در بخش‌های مختلف است که مردم و مسوولان برای تحقق آن تلاش می‌کنند.

نماینده مردم شهرستان‌های اردل، فارسان، کیار و کوهرنگ نیز در مجلس شورای اسلامی گفت: جاده های مواصلاتی شهرستان‌های حوزه انتخابیه بنده به مرکز استان و به استان خوزستان وضعیت مطلوبی ندارند و بیشتر راه های روستای این شهرستان ها خاکی و مشکل دار است.

قدرت الله حمزه شلمزاری ادامه داد:سرانه ورزش در شهرستان‌های اردل، فارسان، کیار و کوهرنگ تنها ۲۰ سانتیمتر است که با وجود قهرمانان و ورزشکاران زیاد در این خطه تاکنون برای ورزش این شهرستان ها کار اسای نشده است.

وی به وضعیت ۳۰ ساله آب بخش میانکوه شهرستان اردل اشاره کرد که آلوده به نفت است و امکانات بهداشتی و درمانی روستاهای شهرستان های حوزه انتخابیه خود را ضعیف برشمرد.

به گزارش ایرنا، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی رییس جمهور و اعضای هیات دولت روز پنجشنبه ۱۹ خردادماه میهمان مردم چهارمحال و بختیاری بود.

چهارمحال و بختیاری ۱۰ شهرستان با نزدیک به یک میلیون نفر جمعیت دارد

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha