وزیر آموزش وپرورش: دانش آموزان مناطق سخت گذر جاسک زیرپوشش تحصیلی قرار می گیرند

بندرعباس- ایرنا- وزیر آموزش و پرورش گفت: دانش آموزان مناطق مرزی، کوهستانی و سخت گذر شهرستان جاسک واقع در شرق هرمزگان زیرپوشش تحصیلی مناسب قرار می گیرند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، یوسف نوری روز پنجشنبه در بازدید از مناطق کوهستانی و سخت گذر شهرستان جاسک هرمزگان افزود: به دلیل کوهستانی و سخت گذر بودن بخشی از مناطق شهرستان جاسک و پایبندی‌های فرهنگی مردم این منطقه، پوشش تحصیلی یکپارچه‌ای در روستاهای «جانوری»، «نوگین» و «گیشدان» وجوندارد.

وی بیان داشت: به دلیل پراکندگی روستاها، بازماندگی از تحصیل برای دانش آموزان مناطق مرزی جاسک هرمزگان اتفاق افتاده که امیدواریم با ساخت و راه اندازی مدرسه های متوسطه دوم، ترغیب دانش آموزان و خانواده‌ها و اخذ تدابیر لازم، بتوانیم گام موثری در مسیر رفع موانع آموزشی و تربیتی این منطقه محروم برداریم.

وزیر آموزش و پرورش اظهارداشت: برای رفع موانع آموزشی و تربیتی مناطق کوهستانی در جاسک، با تاکید رییس جمهور بازدید از این منطقه در دستورکار وزارت آموزش وپرورش قرار گرفت تا با اقدام به موقع افزایش نرخ پوشش تحصیلی، تامین فضای آموزشی مناسب، افزایش امکانات زیرساختی و تجهیزات صورت گیرد و به بهبود کیفیت نظام تعلیم و تربیت در این مناطق منجر شود.

نوری یادآورشد: برای این مساله راهکارهایی از جمله ایجاد مدرسه های شبانه روزی و ارتقای نمایندگی آموزش و پرورش لیردف جاسک به اداره (آموزش و پرورش) در برنامه است که در بحث کیفیت بخشی و تجهیزات آموزشی و ورزشی در نشست شورای آموزش و پرورش هرمزگان تصمیم های لازم گرفته می شود.

وی همچنین در دیدار با اهالی روستاهای منطقه «جانوری» جاسک، در جریان مشکلات و مسائل اهالی آن قرار گرفت.

در این بازدید محمدقویدل مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان و حسین رییسی نماینده مردم شرق استان در مجلس شورای اسلامی؛ وزیر آموزش و پرورش را همراهی ‌می کنند.

وزیر آموزش وپرورش روز پنجشنبه پس از ورود به هرمزگان عازم شرق استان شد و وضعیت فضاهای آموزشی مناطق سخت گذر جاسک را بررسی کرد. یوسف نوری همچنین در این روز قرار است چند طرح آموزشی و فرهنگی در شرق هرمزگان را افتتاح کند.

وی پس از ورود به بندرعباس مورد استقبال استاندار هرمزگان، نمایندگان مردم هرمزگان در مجلس شورای اسلامی و مدیرکل آموزش و پرورش استان قرار گرفت.

حضور در گلزار شهدا و دیدار با نماینده ولی فقیه در هرمزگان، حضور در نشست شورای آموزش و پروش استان و افتتاح نمایشگاه دست ساخته‌های هنرجویان هنرستان های فنی و حرفه ای و کاردانش استان از دیگر برنامه های سفر وزیر آموزش و پرورش به هرمزگان است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha