روزنامه صدای زنجان در گزارشی به وضعیت راه های ارتباطی بخش انگوران و مطالبه مردم شهر دندی در خصوص بهسازی محورهای مواصلاتی در این بخش پرداخت و نوشت: ساکنان این منطقه باوجود معادن غنی، انتظار داشته و دارند معدنکاران برای جبران خسارت به طبیعت و انسان، دین خود را با پرداخت عوارض دولتی طبق قانون ادا کنند و در توسعه مناطق و روستاهای اطراف برداشته و حداقل در بهسازی مسیرهای منتهی اقدامات تخریبی ناشی از تردد ماشینآلات سنگین نقش مؤثری ایفا کنند.
به گفته اهالی منطقه از حدود ۳۰ سال پیش ایمن نبودن مسیرهای مواصلاتی به دندی از دندی به زنجان گرفته تا دندی به تخت سلیمان را پیگیری میکنیم، مسیر صعبالعبور و خطرناک است ما از مسئولان میخواهیم تا خودشان این مسیر را رانندگی کنند تا ببینند ترددکنندگان از این مسیر و مسافران چه میکشند!
داود محمدی، رئیس شورای بخش انگوران بابیان اینکه ما بهعنوان خدمتگزار به استانداری، فرماندار قبلی و فعلی، نماینده محترم مردم ماهنشان در مجلس و رسانهها مشکلات محورهای مواصلاتی را مطرح و پیگیری کردهایم اما هیچ پاسخی تا به امروز دریافت نکردهایم، عنوان میکند: هر ۳ روز یکبار شاهد تصادفات شدید هستیم که بیشترین آن مربوط به تصادفات منجر به فوت است!
وی با طرح این ادعا که آمار فوت در جاده دندی از میانگین کشوری هم بالاست، میگوید: ترافیک بالا با توجه به استقرار معادن بزرگی همچون سرب و روی و تردد بالای کامیونها و ماشینآلات سنگین، صعبالعبور بودن و وجود پیچهای خطرناک سبب شده تا همواره هرچند وقت یکبار شاهد تصادفات مرگبار در محورهای مواصلاتی دندی ازجمله دندی به تخت سلیمان باشیم.
در شرایطی که مردم و حتی برخی از مسئولان محلی با استناد به مشاهدات خود مدعی هستند که جاده دندی به جاده مرگ شباهت دارد، «عبدالحسین علیاکبری»، مدیرکل راهداری و حملونقل جادهای استان زنجان با رد این موضوع تصریح میکند: جاده دندی، محور فرعی کوهستانی است و با توجه به استقرار معادن شاهد تردد بالای ماشینآلات سنگین حملونقل نسبت به سایر محورها هستیم اما برخلاف تصورات عموم مردم، میزان تصادفات در جاده دندی بر اساس آمارهای پلیسراه آنقدر هم نیست که آن را جاده مرگ بنامیم! افراد باید برای ادعای خود سند و مدرکی داشته باشند.
این مسئول در خصوص اقدامات صورت گرفته برای حفظ آسفالت محورهای منتهی به دندی و بهبود وضعیت جاده عنوان میکند: وضعیت راههای منتهی به دندی مطلوب و مناسب نیست. مثلاً برای بهبود راههای گردنه چایرلو (حدفاصل زنجان و ماهنشان) ۲ بار مناقصه برگزار کردیم و متأسفانه پیمانکاری پیدا نشد، ازاینرو ۱۰ کیلومتر از راه وضعیت مطلوبی نداشت ما با لکهگیری مقطعی حفظش کردیم! یک پروژه جدید نیز برای آسفالت ۴ تا ۵ کیلومتر مسیر از پلیسراه تا ابراهیمآباد در دستور کار قرارگرفته است.
پایگاه خبری موج رسا از جذب قطعی اعتبار ۲۰ میلیارد تومانی برای تکمیل ورزشگاه ۳ هزار نفری ابهر خبر داد. فرماندار شهرستان ابهر با اشاره به اینکه ۸ میلیارد تومان اعتبار از محل استانی برای تکمیل این پروژه جذب شده است، گفت: بقیه اعتبار مورد نیاز نیز از طریق وزراتخانه در حال جذب است و این مبلغ قطعی شده است.
ذوالقدر با اشاره به اینکه یکی از مهمترین مطالبات مردم شهرستان ابهر تکمیل این پروژه ورزشی است، گفت: امیدواریم با همکاری و همراهی سایر مسئولان این پروژه تکمیل و به بهرهبرداری برسد و مردم بتوانند از آن منتفع شوند.
پایگاه خبری همدلی زنجان در مطلبی به هدررفت آب در زنجان پرداخت و نوشت: متاسفانه زنجان هرچند استانی غنی نسبت به ذخایر و منابع مختلف است اما مدیریت از منابع در بخش های مختلف به خوبی صورت نگرفته است. یکی از بخش های مهم منابع در کشور و استان زنجان منابع انرژی و به ویژه آب است. به گفته مسئولان آب و فاضلاب استان زنجان هدررفت آب در بخش روستایی استان ۴۳ درصد! و در بخش شهری ۲۳ درصد است.
سد تهم به عنوان مهمترین سد تامین آب شرب شهر زنجان با کاهش ۵۹ درصدی مواجه بوده و از حجم ذخیره سد تهم که به میزان ۸۴ میلیون متر مکعب است هم اکنون ۲۷ میلیون متر مکعب آب در پشت سد ذخیره شده و به عبارتی ۳۳ درصد سد، پر آب است. تنها منبع تأمین آب شرب زنجان از این سد و چند چاه اطراف زنجان است و متاسفانه عمده اتکای مصارف آب شرب در زنجان از منابع آب های زیرزمینی است.
نظر شما