شبکه‌ سازی نهاد امامت و تقویت آن در دستورکار سازمان تبلیغات قرار گیرد

بندرعباس- ایرنا- نماینده ولی فقیه درهرمزگان وامام جمعه بندرعباس با بیان اینکه شبکه‌سازی نهاد امامت مورد تاکید رهبر معظم انقلاب است، گفت: شبکه‌ سازی نهاد امامت و تقویت آن در دستورکار سازمان تبلیغات قرار گیرد.

 به گزارش روز پنجشنبه ایرنا از روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان و امام جمعه بندرعباس، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد عبادی‌زاده در دیدار مدیرعامل بنیاد هدایت کشور  با وی اظهارداشت: امامت، کلید واژه اصلی بحث اسلام است؛ به همین جهت شبکه‌سازی نهاد امامت باید در دستورکار قرار گیرد.

وی بیان داشت: مرحله امامت از امام مسجد و امام جمعه آغاز می‌شود و به امام مسلمانان می‌رسد و تقویت این شبکه از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

نماینده ولی فقیه درهرمزگا همچنین با اشاره به لایه‌های مختلف تحقق و ایجاد شبکه امامت، ابرازداشت: حلقه‌های پراکنده روحانیان و طلبه ها باید از طریق شبکه‌سازی و سیاست‌گذاری به یکدیگر متصل شوند و سازمان تبلیغات نیز اقدام به به نظارت، مدیریت و هدایت کند، تا اهداف مدنظر محقق شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین عبادی‌زاده، با اشاره به لزوم تدوین و تغییر برخی از اسناد بالادستی برای ورود حوزه علمیه در مقابله با آسیب‌های اجتماعی، بیان داشت: طرحی برای مقابله با آسیب‌های اجتماعی توسط شورای عالی حوزه علمیه در حال تدوین است که پس از نهایی شدن برای اجرا به استان‌ها ابلاغ می‌شود.

وی، با بیان این نکته که استان هرمزگان جایگاه نخست فقر اقتصادی را در کشور دارد، خاطرنشان کرد: خوشبختانه استان هرمزگان در حوزه فرهنگ وضعیت خوبی را تجربه می‌کند اما باید برای مقابله با جریان های مختلف انحرافی و فرهنگی تدبیری اندیشیده شود که این مهم نیز با تلاش روحانیان و طلبه ها محقق خواهد شد.

نماینده ولی فقیه در هرمزگان، با تاکید بر لزوم تدوین برنامه کوتاه مدت و میان مدت در مقابله با آسیب‌های فرهنگی و جریان های انحرافی در استان تصریح کرد: علاوه بر اینکه باید برنامه کوتاه مدتی برای تحقق اهداف تدوین شود، گام‌های پی در پی برای ارتقای شبکه روحانیان و نهاد امامت در قالب برنامه‌ای میان مدت و بلندمدت ضروری است.
 

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha