۱۸ خرداد ۱۴۰۱، ۲۰:۰۵
کد خبرنگار: 5284
کد خبر: 84782039
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

سازوکارهای مالی جدید روسیه و آمریکای لاتین با هدف دور زدن تحریم های غرب

تهران-ایرنا- ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت خارجه روسیه از ایجاد سازوکارهای مالی جدید برای روابط تجاری مسکو با کشورهای آمریکای لاتین خبر داد و گفت که مجموعه‌ای از اقدامات برای برقراری ارتباط مستقیم بین بانک‌ها و پرداخت غیرنقدی بین روسیه با کشورهای آمریکای لاتین صورت گرفته است.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری تاس، ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه روز چهارشنبه طی یک نشست خبری گفت: دولت روسیه برای تضمین روابط تجاری و اقتصادی خود با کشورهای آمریکای لاتین روی سازوکار مالی جدیدی کار می‌کند تا جایگزین انواع غربی آن کند.

زاخارووا گفت: تحریم‌های اخیر کشورهای غربی علیه روسیه موجب بی اعتمادی به سازوکارهای مالی غربی نزد شرکت‌های روسی شده است و برای دادوستد با کشورهای آمریکای لاتین به دنبال راهکارهای جدیدی هستیم.

وی افزود: در حال کار بر روی سازوکارهای مالی به عنوان جایگزینی برای انواع غربی آن هستیم تا بتوانیم خطرات احتمالی ناشی از تحریم‌ها را کاهش دهیم. به گفته زاخارووا مجموعه‌ای از اقدامات دولت روسیه در این زمینه برای برقراری ارتباط مستقیم بین بانک‌ها و پرداخت غیرنقدی بین روسیه با کشورهای آمریکای لاتین صورت گرفته است.

وی گفت: دولت روسیه در گفتگوهای چندجانبه با کشورهای آمریکای لاتین در مسکو خواستار ایجاد روابط تجاری و مالی مشترک بین منطقه اوراسیا و آمریکای لاتین شده است.

چندی پیش الکساندر شچتینین، مدیر بخش آمریکای لاتین وزارت خارجه روسیه اعلام کرده بود کشورش درصدد گسترش همکاری‌های بین المللی  با شرکای آمریکای لاتین است. وی با بیان اینکه گفت‌ وگو با کشورهای آمریکای لاتین قطع نخواهد شد، از توسعه اقداماتی به منظور فراهم شدن امکان پرداخت با ارزهای ملی کشورهای منطقه خبر داد و افزود: کارهایی در این راستا با شرکای منطقه‌ای ما بدون توجه به شرایط سیاسی بین‌المللی در حال انجام است.

به عقیده این دیپلمات روس، چنانچه روسیه واقعا قصد ایجاد یک مدل مالی و اقتصادی جهانی عادلانه‌تر را داشته باشد، این اقدام ضروری است، چرا که فهم لزوم رهایی از وابستگی به سیستم‌های پرداخت غربی و سیستم مالی اقتصادی غرب به طور فزاینده‌ای برای جهان و نه فقط برای روسیه روشن می‌شود.

وی اعلام کرد که فعالیت‌ها برای «کاهش تحریم‌ها» از مسیر همکاری اقتصادی و تجاری میان اوراسیا و کشورهای آمریکای لاتین ادامه خواهد یافت.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha