آموزش بحران و امداد به صورت نظامند در قوانین تربیتی صورت گیرد

تهران - ایرنا - وزیر آموزش و پرورش گفت: آموزش بحران و امداد به دانش آموزان باید به صورت نظامند در قوانین تربیتی صورت گیرد و در بخشی از برنامه درسی دیده شود.

به گزارش خبرنگار گروه جامعه ایرنا، یوسف نوری در آیین امضا تفاهم‌نامه وزارت آموزش و پرورش و جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران اظهار کرد: همکاری با سازمان‌های مشارکتی برای آموزش و پرورش اهمیت بسیاری دارد، چراکه دانش آموزان تمایل دارند به سازمان‌های فراملی توجه داشته باشند.

وی با بیان اینکه سال تحصیلی آینده را با ۱۶ میلیون دانش آموز شروع می‌کنیم، افزود: نظام تعلیم و تربیت با تعداد دانش آموزان، ۹۷۰ هزار کارمند رسمی و پیمانی، ۹۷۰ هزار بازنشسته و صد هزار دانشجو معلم بسیار گسترده است.

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: برای اجرای این تفاهم‌نامه باید با بهره مندی از تیمی پژوهشی ظرفیت‌های علمی را بکارگرفت که چگونه دانش آموزان سواد بحرانی و مقابله با بحران را داشته باشند.

نوری یادآور شد: این تیم پژوهشی باید مشخص کند که اطلاعات در هر پایه براساس برنامه درسی  به دانش آموزان ارائه شود.

وی عنوان کرد: آموزش بحران و امداد به دانش آموزان براساس سطح بندی و برنامه درسی صورت گیرد و در پایان دوره هم دانش آموزان گواهی دریافت کنند.

وزیر آموزش و پرورش گفت: سند تحول بنیادین تکلیف کرده که ۲۰ درصد آموزش دانش آموزان خارج از مدرسه باشد، بنابراین آموزش و پرورش از برنامه‌های آموزشی امداد و بحران استقبال می‌کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha