تولید یک هزار و ۱۰۰ نوع کالا توسط دانش بنیان‌های مازندران تا پایان امسال

ساری - ایرنا - معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار مازندران گفت: تولیدات شرکت‌های دانش بنیان در مازندران با همراهی مراکز رشد و پارک‌های علم و فناوری استان تا پایان سال جاری از ۵۵۰ نوع کالا به یک‌هزار و ۱۰۰ نوع کالا افزایش می‌یابد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حسن خیریانپور عصر چهارشنبه در جلسه قرارگاه تولید، دانش بنیان، اشتغال آفرینی در استانداری مازندران افزود: دولت در سال جاری رشد اقتصادی هشت درصد را برای مازندران و دیگر استان های کشور پیش‌بینی کرد و برای تحقق این امر باید با افزایش بهره وری در مسیر تولید کالاهای با کیفیت و دانش بنیان حرکت کنیم.
وی با بیان اینکه اکنون تولید کالاهای دانش بنیان در استان فراگیر نیست، ادامه داد: باید به معنای واقعی برای افزایش تولید این محصولات ارز آور اقدام کرد و مسئولان دستگاه‌های اجرایی استان برای تحقق این امر برنامه دارند.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار مازندران تصریح کرد: تولید یک‌هزار و ۱۰۰ نوع کالای دانش بنیان در استان با همراهی بنگاه های اقتصادی و واحدهای صنعتی و همچنین مراکز رشد و پارک‌های علم و فناوری استان شدنی است.
خیریانپور اضافه کرد: در زمان حاضر ۹۶ شرکت دانش بنیان در استان فعال است که با همراهی مراکز رشد و پارک‌های علم و فناوری حداکثر تا سه ماه آینده تعداد این شرکت ها در استان به ۳۵۰ واحد افزایش خواهد یافت.
وی دلیل آمار نه چندان مطلوب تعداد شرکت های دانش بنیان در استان را نبود شرکت های رشد و پارک های علم و فناوری در تمامی شهرستان ها دانست و گفت: در زمان حاضر تنها در چهار شهرستان از مجموع ۲۲ شهرستان مازندران این مرکز استقرار دارد.
 معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار مازندران افزود: با همراهی فرمانداری های استان قرار است تا پایان سال جاری مرکز رشد و پارک های علم و فناوری در تمامی شهرستان های مازندران باهدف افزایش تولیدات شرکت های دانش بنیان راه اندازی شود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha