آیت‌الله علم‌الهدی: زیارت موثرترین ابزار توسعه معارف دینی است

مشهد-ایرنا- نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: زیارت موثرترین ابزار توسعه معارف دینی است، بنابراین در حوزه اطلاع‌رسانی و ترویج فرهنگ زیارت هر چقدر هزینه و سرمایه‌گذاری شود، ارزشمند است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، آیت‌الله سید احمد علم الهدی روز چهارشنبه در اختتامیه جشنواره تولیدات رادیویی زیارت در سالن همایش های صدا و سیمای خراسان رضوی (صبا) افزود: افرادی که در ترویج و توسعه فرهنگ زیارت تلاش می‌کنند، نقش مهمی در این عرصه داشته و مجاهدان بزرگ فرهنگی هستند.

وی با بیان اینکه هیچ عملی به اندازه زیارت مثمر ثمر به نتایج فردی و اجتماعی نخواهد شد، گفت: بهترین مسیر در ارتباط با ذات مقدس پروردگار از طریق امام رضا (ع) انجام می‌پذیرد و  این امر بزرگترین نقش زیارت نیز به شمار می‌رود.

امام جمعه مشهد اظهار داشت: رادیو زیارت به عنوان یکی از ارکان ترویج فرهنگ زیارت، جایگاه ویژه ای در توسعه شخصیت اهل بیت به خصوص امام رضا ع دارد که باید امواجش در تمام کشور و حتی خارج از مرزهای بین المللی که شیعیان این امام رئوف حضور دارند تسری یابد.

عضو مجلس خبرگان رهبری خاطر نشان کرد: مسئله زیارت نقطه اتصالی است که انسان را از حوزه بشری خویش وارد عرصه عبودیت ذات پروردگار می‌کند و توجه به آن باید از سوی صدا و سیما و اهالی رسانه با حداکثر توان و خدمت انجام گیرد.

آیت الله علم‌الهدی گفت: رادیو زیارت باید مقدمه ایجاد شبکه زیارت باشد، چرا که با احداث این شبکه، مردم همیشه در صحن و سرای حرم مطهر رضوی حضور خواهند داشت.

زیارت آسان و سریع در دستور کار است

استاندار خراسان رضوی نیز در این مراسم گفت: آماده هر نوع کمک در ترویج موضوع زیارت در زندگی مردم هستیم و تلاش داریم با اقدامات سازنده، زیارت آسان و سریع را برای عاشقان امام رضا (ع) فراهم کنیم.

 یعقوبعلی نظری افزود: اثر بخشی اجتماعی و روانی امر زیارت بسیار حائز اهمیت است که در همه ابعاد باید توسعه یابد.

وی ادامه داد: وجود امام رضا (ع) یک منبع پر فیض است که رسانه‌های تخصصی از جمله رادیو زیارت می تواند در ترویج و توسعه ابعاد مختلف زیارت این امام رئوف نقش‌آفرین باشند.

رادیو زیارت رادیویی ۲۴ ساعته و تخصصی با هدف توسعه و تقویت اطلاعات مردم در حوزه زیارت است و روزانه با افراد و قطب‌های فرهنگی و مکان های مقدس سراسر کشور ارتباط برقرار می کند. تصویری بودن، پرداختن به هنرهای مذهبی و سنتی و پاسخگویی به شبهات از برنامه‌های کلیدی این رادیو خواهد بود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha