دستگاه های مختلف خدمت رسانی به ایثارگران را در اولویت قرار دهند

سنندج- ایرنا- مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کردستان با بیان اینکه دستگاه های مختلف باید خدمت رسانی به ایثارگران را در اولویت قرار دهند گفت: دستگاه‌های دیگر گمان می‌کنند که تنها بنیاد متولی ایثارگران است اما این قشر متعلق به یک نهاد نیستند.

به گزارش ایرنا علیرضا شهسواری روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران در سنندج اظهار داشت: کمترین حق ایثارگران و خانواده شهدا بر سر دیگر دستگاه‌ها دیدار با آنها است.

وی با بیان اینکه ما محتاج به ایثارگران هستیم و در عین حال با دیدار آنها ادای دین می‌کنیم افزود: کمترین کار دستگاه‌ها دیدار و رساندن این پیام به ایثارگران است که به یاد آنها هستیم.

شهسواری تاکید کرد: در این دیدارها از معنویت ایثارگران بهره و روحیه گرفته و از ایستادگی آنها درس بگیریم و اهمیت امنیت و استقرار کنونی را بهتر درک کنیم.

وی با اشاره به اینکه اشتغال بزرگترین مشکل ایثارگران است گفت: اگر هم افزایی و همپوشانی دستگاه‌ها وجود نداشته باشد ممکن نیست گره مشکلات ایثارگران باز شود.

شهسواری با تاکید بر اینکه حق ایثارگران را ادا نکرده‌ایم ادامه داد:‌ هدف ما توانمندسازی ایثارگران است اما در مجموع عملا اتفاق نیافتاده و مقدور هم نیست.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کردستان اضافه کرد: جامعه ایثارگری محجوب به حیا است و اگر کمبودهایی در خدمات رسانی ببینند کمتر از آن سخن می‌گویند.

وی با بیان اینکه ایثارگران بدون چشمداشت به جامعه و کشور خدمت کرده‌اند افزود: وظایف ما در تبیین حق آنها بسیار سنگین است و به شکل مطلوب آن را ایفا نکرده‌ایم.

شهسورای گفت: به ازای هر ۳۰۰ ایرانی یک نفر شهید شده و به ازای هر ۱۴۰ ایرانی یک نفر جانباز شده است تا این کشور پا برجا و مستقل بماند.

وی با اشاره به اینکه انتقال فرهنگ ایثار و شهادت به نسل های آینده از مهمترین وظایف ما است یادآور شد: برای حفظ دستاوردها و آثار و خاطرات آنها آنچه باید تاکنون انجام نشده است.

شهسواری اضافه کرد: انتشار کتابهای حوزه دفاع مقدس و برگزاری یادواره‌های شهدا از جمله شیوه‌های مهم انتقال و حفظ فرهنگ ایثار و مقاومت است و انجام آن وظیفه تمام ارکان کشور است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کردستان با اشاره به اهمیت و اثرگذاری کارهای هنری اظهار داشت: ساخت فیلم و مستند از موضوعات یا شهدای شاخص در استانها برای اولین بار امسال در دستور کار قرار گرفته است و سهمیه برای استان هم در نظر گرفته شده است.

 وی با بیان اینکه  امروز قدرت های رسانه‌ای و فرهنگی تاکتیک ها و شیوه‌های خود را به روز کرده و تغییر می دهند ادامه داد: در جنگ نرم دشمنان بسیار ظریف کار می‌کنند بنابراین تاکتیک های جنگ نرم در کشور هم باید تغییر کند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha