توسعه زیرساخت‌های تجاری آستارا اثرات ملی و منطقه‌ای خواهد داشت

آستارا - ایرنا - نماینده آستارا و سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: زیرساخت‌های تجارت مرزی آستارا ظرفیت ملی و منطقه‌ای دارند و توسعه و تکمیل طرح‌های مرتبط با آنها می‌تواند در رفع مشکلات بیکاری و ایجاد رونق برای فعالیت های تجارت مرزی و بازرگانی موثر باشد.

به گزارش خبرنگار ایرنا غلامرضا مرحبا روز چهارشنبه در نشست با خبرنگاران تصریح کرد: تکمیل طرح های توسعه آستارا نظیر چهار بانده کردن آستارا تا آقچای در محور آستارا - اردبیل، راه‌اندازی آب شیرین کن در ساحل خزر، تکمیل تصفیه خانه آب و فاضلاب، گازرسانی به شیلات محله، بازنگری طرح‌های هادی، تکمیل لایروبی بندر و پل تقاطع ریل و جاده در کمیسیون اقتصادی مجلس مورد تصویب مقدماتی قرار گرفته است.

وی افزود:  اعضای این کمیسیون به توسعه زیرساخت‌ها و ظرفیت‌های مرزی و ملی این شهرستان اهتمام خاص دارند و به زودی برای رفع مشکلات اعتباری و اداری طرح‌های راکد، از آنها بازدید خواهند کرد.

نماینده مردم آستارا در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: فردا پنجشنبه رییس و اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس از طرح ها و پروژه های مهم آستارا نظیر بندر، منطقه ویژه اقتصادی، گمرک، راه آهن و بازار ساحلی این شهرستان بازدید خواهند کرد و در جلسه شورای اداری با حضور چند تن از مسئولان کشوری، استاندار و جمعی از مدیران کل استان گیلان در آستارا برای رفع موانع توسعه و تکمیل طرح های راکد تصمیم گیری خواهد شد.

مرحبا گفت: سفر کمیسیون اقتصادی مجلس به آستارا به عنوان یک رویداد بی سابقه برای این شهرستان منشا گام‌های خوبی خواهد بود که لازم است دستگاه های اداری مصوبات و تصمیمات این سفر را با جدیت و متعهدانه پیگیری کنند.

وی همچنین از مذاکره با یک سرمایه گذار بخش خصوصی و آمادگی وی برای سرمایه گذاری در احداث اسکله‌های جدید در بندر آستارا خبر داد و از مسئولان خواست، بسترها و زمینه‌های لازم برای جذب و فعالیت سرمایه گذاران موفق را فراهم کنند.

شهرستان مرزی بندر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان، مرز جمهوری آذربایجان و همسایگی استان اردبیل واقع شده است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha