۱۸ خرداد ۱۴۰۱، ۱۲:۴۵
کد خبرنگار: 1357
کد خبر: 84781199
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پاسخ بلینکن به سوال خبرنگاران درباره قتل «شیرین ابوعاقله»: متاسفم!

تهران-ایرنا- در شرایطی که نزدیک به یک ماه از قتل«شیرین ابوعاقله» خبرنگار فلسطینی-آمریکایی بدست نظامیان رژیم صهیونیستی می گذرد و جامعه جهانی خواستار انجام تحقیقات شفاف و مجازات عاملان این جنایت شده است، وزیر خارجه آمریکا در پاسخ به سئوالی درباره پیگیری این موضوع، فقط به اظهار تاسف بسنده کرد.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، آنتونی بلینکن در حاشیه نشست رسانه ای «اجلاس سران قاره آمریکا» در لس آنجلس باز هم وعده داد موضوع کشته شدن شیرین ابوعاقله خبرنگار فلسطینی-آمریکایی را براساس مستندات موجود پیگیری کند.

وی در پاسخ به سئوالی درباره اینکه چرا کشتن ابوعاقله برای اسرائیل هیچ پیامدی نداشته است، تنها به ابراز تاسف بسنده کرد.

این مقام آمریکایی گفت: ما دنبال یک تحقیق معتبر و مستقل در خصوص کشته شدن ابوعاقله هستیم و بدون توجه به نتیجه، تابع مستندات خواهیم بود.

در حالی که پیش از این، بلینکن در گفتگو با همتای اسرائیلی خود بر اهمیت انجام تحقیقات درباره ترور ابوعاقله تاکید کرده و ند پرایس سخنگوی وزارت خارجه آمریکا نیز خواستار تحقیقات شفاف، بیطرفانه و کامل در مورد این ترور شده بود اما تاکنون هیچ اقدام عملی در این رابطه انجام نشده و کماکان اسرائیل خود را ملزم به پاسخ گویی نمی داند.

بی عملی کاخ سفید در خصوص کشته شدن این شهروند آمریکایی-فلسطینی به دست سربازان صهیونیستی، واکنش برخی اعضای کنگره آمریکا را نیز در پی داشت و میت رامنی از سناتورهای برجسته حزب جهوری خواه و جان آساف سناتور دموکرات طی نامه ای خواستار پیگیری این موضوع شدند.

به گزارش ایرنا، شیرین ابوعاقله خبرنگار شبکه الجزیره قطر، حدود یک ماه پیش هنگام پوشش خبری در پی یورش صهیونیست‌ها به اردوگاه پناهندگان جنین در کرانه باختری اشغالی توسط نیروهای مسلح اسرائیل هدف گلوله قرار گرفت. وی کلاه و جلیقه‌ای به سر داشت که به وضوح او را به عنوان یک روزنامه نگار معرفی می‌کرد.

الجزیره در این باره نوشت: ابو عاقله که از سال ۱۹۹۷ با این شبکه کار می‌کرد، حین پوشش خبری عملیات یورش نیروهای رژیم صهیونیستی به جنین با گلوله‌های جنگی و واقعی نظامیان صهیونیست به سمت وی شهید شد.

بسیاری از کشورها، نهادها و سازمان‌های بین المللی در واکنش به قتل ابوعاقله با محکوم کردن این جنایت صهیونیست‌ها، خواستار پاسخگویی رژیم صهیونیستی در قبال این وحشیگری و انجام تحقیقات در اینباره شده‌اند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha