۱۸ خرداد ۱۴۰۱، ۱۰:۵۰
کد خبر: 84781126
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۴۰ درصد ایتالیایی‌ها صرفه جو می‌شوند

۱۸ خرداد ۱۴۰۱، ۱۰:۵۰
کد خبر: 84781126
۴۰ درصد ایتالیایی‌ها صرفه جو می‌شوند

تهران- ایرنا- نتایج یک نظرسنجی در ایتالیا نشان می دهد ۴۰ درصد مردم این کشور به دلیل جنگ در اوکراین و کاهش قدرت خرید، به صرفه جویی و کاهش مصرف روی می آورند.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا به نقل از خبرگزاری ایتالیایی "آنسا"، نتایج یک نظرسنجی در ایتالیا نشان می دهد ۳۸ درصد مردم این کشور فکر می کنند که قدرت خرید خود را از دست خواهند داد.

براساس این نظرسنجی انجام گرفته از سوی ایپسوس، از هر ۱۰ ایتالیایی، چهار نفر میزان مصرف خود را به دلیل جنگ در اوکراین کم می کنند.  

نتایج این نظرسنجی همچنین نشان می دهد ۹۵ درصد ایتالیایی ها متقاعد شده اند که این درگیری عواقبی برای اقتصاد ایتالیا به همراه خواهد داشت. نگرانی از تاثیرات اقتصادی جنگ در ایتالیا به ویژه در میان طبقه کارگر بیشتر است. در این میان نزدیک به به ۶۸ درصد افراد شرکت کننده در این نظرسنجی از اضطراب ناشی از افزایش هزینه های رنج می برند.

ناظران بر این باور هستند در ایتالیا به عنوان کشوری که جامعه آن پیش از این تحت تاثیر مشکل بزرگ کمبود دستمزدها بوده، افزایش چشمگیر هزینه های زندگی منجر به بیشتر شدن شکاف طبقاتی و افزایش نابرابری می شود.

گفته می شود در پی جنگ اوکراین، تحریم ها علیه روسیه و افزایش بهای مواد غذایی و انرژی، تورم در منطقه یورو به بالاترین حد خود از سال ۱۹۹۹  تاکنون رسیده است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha