قشموندان زیر سایه خورشید قرار گرفتند

قشم - ایرنا - خادمان حرم رضوی به همراه پرچم متبرک حرم امام رضا(ع) صبح امروز (چهارشنبه ۱۸ خرداد ۱۴۰۱) وارد جزیره قشم شدند، تا با ورود آنان به سرزمین آب و آفتاب قشموندان اعم از شیعه و سنی همزمان با هشتمین روز دهه مبارک کرامت زیر سایه خورشید قرار بگیرند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، ۲ تن از خادمان حضرت علی بن موسی الرضا (ع) به سرپرستی حجت الاسلام و المسلمین محمد صالح جواهری مسوول کاروان زیر سایه خورشید استان هرمزگان در قالب این کاروان از طریق بندر مسافری شهید ذاکری به این جزیره وارد شدند و در بدو ورود مورد استقبال جمعی از عاشقان اهل بیت عصمت و طهارت (ع) قرار گرفتند.

کاروان زیر سایه خورشید که با هدف تلاش برای ترویج و فرهنگ سازی زیارت ائمه اطهار(ع) به نقاط مختلف کشور در دهه کرامت سفر می کنند و خادمان امام رضا (ع) پس از برگزاری آیین استقبال در بندر مسافری شهید ذاکری با حضور در گلزار شهدای شهرستان قشم و مرقد مطهر امامزاده سید مظفر (ع)، با زیارت این امامزاده و قرائت فاتحه در گلزار شهدای جزیره با مقام شامخ شهدا تجدید میثاق کردند.

قشموندان زیر سایه خورشید قرار گرفتند

با حضور کاروان زیر سایه خورشید به نگین خلیج فارس شاهد پیچش نسیم خوش امام رضا (ع) در سراسر سرزمین آب و آفتاب هستیم که این نسیم جان فزا به تقویت روحیه معنوی قشموندان به ویژه نوجوانان و جوانان کمک می کند.

حضور پرچم متبرک و مطهر رضوی در این کاروان موجب تمسک جستن و پرکشیدن دل‌های بی‌تاب و امام رضایی قشموندان به صحن و سرای امام مهربانی‌ها است.

با حضور کاروان زیر سایه خورشید به سرزمین عجایب هفتگانه سفیران امام رئوف با حضور در این جزیره، دل‌های عاشق و ارداتمندان اهل بیت(ع) را به آستان مبارک حضرت شمس الشموس(ع) گره زدنند.

خادمان حرم علی بن موسی الرضا(ع) امروز با همراه داشتن پرچم‌ متبرک گنبد و بارگاه امام مهربانی ها به عنوان سفیران معنوی، عطر رضوی را در گوشه گوشه نگین خلیج فارس منتشر می‌کنند و قشموندان با تبرک جستن به پرچم سبز رضوی و امام رئوف(ع)، حال و هوای معنوی خاصی را تجربه می کنند.

قشموندان زیر سایه خورشید قرار گرفتند

تقسیم نمک در بین قشموندان و نبات تبرّک در بین بیماران بستری در بیمارستان از جمله برنامه‌های پیش‌بینی شده در مدت حضور خادمان امام رضا(ع) در قشم است.

اعضای این کاروان در جزیره قشم یک روز اقامت خواهند داشت که امروز چهارشنبه پس از دیدار با حجت الاسلام «غلامرضا حاجبی» امام جمعه قشم به دیدار برخی خانواده شهدای معزز و معظم شهدای جزیره اعزام می شوند و بعد از نماز مغرب و عشا برگزاری مراسم جشن در امامزاده سید مظفر قشم و زیارت مردمی پرچم متبرک حرم امام رضا(ع) حاضر خواهند شد.

حضور در گلزار شهدای شهرستان قشم و مرقد مطهر امامزاده سید مظفر (ع)، دیدار با خانواده شهید «غلامشاه ذاکری» و شهید «عماد کهوری»، دیدار با آزاده سرافراز «جاوید ایزدپناه» و دیدار با خانواده پاسداران و بسیجیان سپاه قشم از برنامه های پیش بینی شده برای این کاروان است.

دیدار با خانواده پاسداران نیروی دریایی در شهرک ذوالفقار و شهرک امام حسن مجتبی علیه السلام طولا، دیدار مردمی در مسجد ولی عصر (عج) روستای طولا، دیدار مردمی در شهرک علی بن ابیطالب(ع)، حضور در دفتر امام جمعه و برگزاری مراسم جشن در امامزاده سید مظفر قشم همزمان با نماز مغرب و عشاء از دیگر برنامه های حضور کاروان زیر سایه خورشید در جزیره قشم است.

قشموندان زیر سایه خورشید قرار گرفتند

به گزارش ایرنا، دهه کرامت دهه اول ماه ذی‌القعده است که همزمان با ولادت حضرت معصومه(س) در اول ذی‌القعده آغاز و با ولادت برادرش امام رضا(ع) در ۱۱ ذی‌القعده (۲۱ خرداد امسال) به پایان می رسد.

در دهه کرامت برنامه‌های جشن و شادی در ایران برگزار می‌شود و در تقویم جمهوری اسلامی ایران، روزهای اول ماه ذی‌القعده سالروز ولات حضرت معصومه(س) به عنوان روز دختران، پنجم ذی‌القعده روز تجلیل از امامزادگان و بقاع متبرک، ۶ ذی‌القعده روز بزرگداشت احمد بن موسی بن جعفر معروف به شاهچراغ و ۹ ذی القعده روز عفاف و حجاب نامگذاری شده است.

قشموندان زیر سایه خورشید قرار گرفتند

جزیره قشم با وسعت یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع از تنگه هرمز به موازات ساحل جنوبی ایران به طول ۱۳۵ کیلومتر و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر داز توابع هرمزگان است و ۳۰۰ کیلومتر خط ساحلی دارد.

شهرستان قشم شامل جزیره‌های قشم، هنگام و لارک با حدود ۱۵۰ هزار نفر جمعیت از تنگه هرمز به موازات ساحل استان هرمزگان به طول ۱۵۰ و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر در میان آب‌های خلیج فارس گسترده شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha