نماینده مجلس: برنامه‌های دولت در حوزه اقتصادی را تایید می‌کنیم

تربت‌حیدریه- ایرنا- رییس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی گفت:به عنوان نمایندگان مجلس از همه برنامه‌های دولت به خصوص در حوزه اقتصادی حمایت کرده و آنها را تایید می کنیم.

به گزارش ایرنا، حمیدرضا حاجی بابایی عصر روز سه‌شنبه در جمع فرهنگیان تربت‌حیدریه افزود: این بدان خاطر است که ایمان داریم برنامه  دولت در اصلاح ارز ترجیحی حاصل یک تفکر، تعقل و برنامه مشترک دولت و مجلس است که برای نخستین بار طراح برنامه ششم توسعه کشور است.   
وی گفت: البته در اجرای این برنامه از یک سو با مشکلات داخلی مواجه شدیم که بخشی از آن بدان خاطر بود که برای نخستین بار می‌بایست یک کار بزرگ و سنگین انجام می‌شد و از سوی دیگر مردم نیز توجیه فنی نشده‌ بودند.
حاجی بابایی افزود: از بعد خارجی نیز جراحی دولت آنقدر سنگین بود که همه کشورهای اطراف و دنیا دست به دست داده بودند تا به دولت ضربه بزنند و از سوی دیگر جنگ روسیه و اوکراین نیز مزید بر علت شد زیرا ۷۰ درصد روغن دنیا توسط اکراین تولید و همه اینها دست به دست هم داد تا مردم ناراضی شوند و این در حالیست که پیشتر به دولت گفته بودیم خط قرمز ما رضایتمندی شهروندان است.
این نماینده مجلس در ادامه بیان کرد: گاه اظهار نظرهای غیرکارشناسی نظیر رتبه بندی معلمان یا حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی می‌شنویم که دوست دارم ببینم کسانی که چنین بحث‌هایی را مطرح می‌کنند، چقدر نسبت به ادعای خود اطلاعات تخصصی دارند؟
حاجی‌بابایی افزود: به عنوان نمونه موضوع این روزها همان بحث حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی است که بارها خواسته‌ام بگویم امسال ارز ۴۲۰۰ تومانی را برای مردم حذف نکردیم و تنها برای دولت حذف شد.
وی گفت: این بدان معناست که دولت را موظف کردیم با ارز ۴۲۰۰ تومانی نان به مردم بدهد و با همین ارز دارو توزیع کند و اجازه ندادیم امسال حتی یک دلار از بانک مرکزی بردارد و مجبور شده از محل فروش ارز به مبلغ ۲۳۰۰ تومان، مالیات و درآمد فروش نفت، هزینه‌های خود را که به مبلغ ۳۰ میلیارد دلار یعنی ۲ برابر شده، تامین کند.
حاجی بابایی با بیان اینکه پارسال ۳۰۰ میلیون تن گندم خریدیم، افزود: هشت میلیون تن از این میزان را از کشاورزان خودمان خریدیم، پنج میلیون تن را از خارج و همین میزان نیز از کشور خارج شد.
رییس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای تصریح کرد: مجلس ضمن حمایت از دولت معتقد است ما برای این حرکت رو به جلو راهی جز اصلاح ارز ترجیحی  نداریم و مردم نیز مخالف نیستند و تنها با نحوه اجرا مشکل دارند.
نماینده مردم تربت‌حیدریه، زاوه و مه‌ولات در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: در خصوص مطالبات به حق فرهنگیان دچار یک خطای راهبردی در تصمیم سازی شده‌ایم.
محسن زنگنه افزود: این  بدان معناست که در سیاستهای خود بین دانش‌آموز و معلم به سمت معلم نرویم، یعنی اینکه دچار یک انحراف در راهبردهای کشور شده‌ایم.
وی گفت: در جامعه‌ای که علم در آن تکریم نشود، دچار یک مغالطه در مفهوم عدالت شده‌ایم.
وی تصریح کرد: آنهایی که باید به عنوان ذخایر کشور در داخل بمانند، به فکر رفتن از کشور هستند و این در حالی است که ما یک کشور دانش بنیان هستیم و افتخار ما این است که شروع علم و اندیشه از مدارس ما آغاز می‌شود.
زنگنه همچنین گفت: امروز فارغ‌التحصیلان همین مدارس در بهترین دانشگاه‌های خارج از کشور تدریس می‌کنند. 
مرکز شهرستان ۲۲۵ هزار نفری تربت‌حیدریه در ۱۵۰ کیلومتری جنوب مشهد قرار دارد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha