اوکراین مانع بازدید مدیرکل آژانس از نیروگاه زاپوروژیا می شود

تهران- ایرنا- خبرگزاری فرانسه روز سه شنبه به نقل از دولت اوکراین گزارش داد که کی یف مانع بازدید مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی به نیروگاه هسته ای زاپوروژیا می شود.

به گزارش ایرنا، خبرگزاری رویترز نیز در گزارش جداگانه ای نوشت: شرکت هسته ای انرژواتم روز سه شنبه از برنامه آژانس بین المللی انرژی اتمی برای اعزام یک هیات به این نیروگاه هسته ای تحت کنترل روسیه در جنوب اوکراین انتقاد و اعلام کرد که این شرکت چنین دعوتی را برای بازدید انجام نداده است.

انرژواتم در پیامرسان تلگرام نوشت:ما این پیام از مدیر کل آژانس را به عنوان تلاش دیگری برای رسیدن به نیروگاه به هر روشی به منظور مشروع سازی حضور اشغالگران در آنجا و چشم پوشی از تمام اقدامات آنها در نظر می گیریم.

روز دوشنبه رافائل گروسی مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی گفت که آژانس در تلاش برای اعزام یک تیم بین المللی از کارشناسان به نیروگاه زاپوروژیا که در اختیار روس ها قرار دارد، است.  

گروسی مدتی قبل وضعیت این نیروگاه به عنوان بزرگترین نیروگاه اتمی اوکراین را نگران کننده خواند و گفت: آژانس بین‌المللی انرژی اتمی قصد دارد تا در سریع‌ترین زمان ممکن عملیات ایمنی در این نیروگاه را انجام دهد.

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha