۳۲۰ دانش آموز قزوینی در پس آزمون طرح خوانا شرکت کردند

قزوین- ایرنا- معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان قزوین از برگزاری پس آزمون طرح ملی مدرسه خوانا در مدارس استان خبر داد و گفت: ۳۲۰ دانش آموز دوره دوم ابتدایی استان در این آزمون شرکت کردند.

سید یدالله حسینی روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: طرح "مدرسه خوانا" یکی از عناوین بسته تحولی وزارت آموزش و پرورش است که بر اساس آسیب شناسی نظام آموزشی در دوره ابتدایی طراحی و تدوین شده است.

وی اظهار داشت: نتایج آزمون‌ها گویای آن است ارتقای سواد خواندن و نوشتن و تلفیق آن با مهارت‌های زندگی یک ضرورت اجتناب ناپذیر و یک فوریت در برنامه‌ها و فعالیت‌های کلاسی معلمان به شمار می رود که باید بر آن تمرکز کرد.

حسینی تصریح کرد: در راستای اثربخشی بسته تحولی مدرسه خوانا، پیش آزمون این طرح به مدت یک هفته در مدارس منتخب استان ویژه ۳۲۰ دانش آموز دوره دوم ابتدایی در تمامی مدارس دولتی، غیردولتی، روستایی، شهری و عشایری برگزار شد و نتایج بعد از بررسی کارشناسان اعلام خواهد شد.

این مسوول با بیان اینکه این طرح به صورت پایلوت در مدارس ابتدایی استان برگزار شد،‌تاکید کرد: نتایج اجرای این طرح زمینه ساز بهبود و ارتقای آداب و مهارت‌های زندگی و مهارت‌های زبانی که ابزار کلیدی برقراری ارتباط و زیربنای یادگیری دانش آموزان است، می‌شود.

حسینی خاطرنشان کرد: در تدوین بسته‌های اجرایی تحولی، شاخص‌های هفتگانه تحول آفرین بودن، تحقق پذیر بودن، شوق‌انگیز بودن، سنجش پذیر بودن، زودبازده بودن، فراگیر بودن و مدرسه محور بودن مورد توجه بوده است.

وی یادآور شد: بنابراین به منظور بهبود و ارتقای این مهارت‌ها و در راستای کیفیت بخشی به آموزش و پرورش در دوره ابتدایی، طرح مدرسه خوانا در مدارس ابتدایی در دستور کار قرار دارد.

استان قزوین دارای ۲۵۳ هزار دانش‌آموز در مقاطع مختلف تحصیلی است که از این تعداد ۱۲۷ هزار در مقطع ابتدایی مشغول تحصیل هستند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha