۱۷ خرداد ۱۴۰۱، ۹:۴۴
کد خبرنگار: 1357
کد خبر: 84779845
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

اوکراین انگلیسی را زبان تجاری قرار می دهد

تهران-ایرنا- در شرایطی که ملی گرایان اوکراین سال هاست روس زدایی را در دستور کار قرار داده اند، نخست وزیر این کشور از تدوین قانونی برای تبدیل انگلیسی به زبان تجاری این کشور خبر داد.

به گزارش ایرنا به نقل از رویترز، «دنیز شمیهال» نخست وزیر اوکراین طی پیامی در تلگرام نوشت: دولت اوکراین در حال حاضر روی قانونی کار می کند که بر اساس آن، انگلیسی زبان اصلی ارتباطات تجاری این کشور خواهد شد.

وی بدون تشریح جزئیات این قانون نوشت: زبان انگلیسی اکنون در ارتباطات تجاری در سراسر جهان متمدن استفاده می شود، بنابراین ارتقا جایگاه این زبان در اوکراین موجب توسعه تجارت، جذب سرمایه گذاری و تسریع در پیوستن کی یف به اتحادیه اروپا می شود.

اوکراینی تنها زبان رسمی در این کشور است. بر اساس ارزیابی «مؤسسه بین المللی جامعه شناسی کی یف» که در سال ۲۰۱۹ انجام شده، حدود نیمی از جمعیت این کشور منحصراً اوکراینی صحبت می کنند و حدود ۳۰ درصد فقط یا عمدتاً روسی صحبت می کنند.

استفاده از انگلیسی به عنوان زبان دوم در اوکراین بیشتر شده است. تا پیش از شروع عملیات ویژه روسیه در ماه فوریه، حدود ۴۴ میلیون نفر از مردم این کشور قادر به گفت و گو با این زبان بودند. با این وجود، نسبت به اوکراین، دیگر کشورهای اروپای شرقی وضعیت بهتری در این رابطه دارند.

براساس یک تحقیق انجام شده توسط شرکت آموزشی بین المللی EF Education First مستقر در سوئد، مهارت انگلیسی در اوکراین، در حد «متوسط» است. در سال ۲۰۲۱، این کشور در میان ۳۵ کشوری که در اروپا مورد بررسی قرار گرفتند، در رتبه ۳۰ و بعد از لهستان و بلاروس قرار گرفت.

تاکنون زبان روسی نقش اصلی را در حوزه تجارت و رسانه اوکراین ایفا می کرد و به نوعی زبان دوم این کشور محسوب می شد. بعد از روی کار آمدن ملی گرایان طرفدار غرب در این کشور، قوانینی برای محدود کردن استفاده از زبان روسی تدوین و تصویب شد تا استفاده از این زبان محدودتر شود.

یکی از دلایل اعلام شده برای شروع عملیات ویژه مسکو در اوکراین، حمایت از روس زبانان این کشور است که بیشتر در مناطق شرقی زندگی می کنند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha