۱۷ خرداد ۱۴۰۱، ۴:۲۲
کد خبرنگار: 2448
کد خبر: 84779663
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

سازمان ملل از نظام بانکی افغانستان حمایت می کند

۱۷ خرداد ۱۴۰۱، ۴:۲۲
کد خبر: 84779663
سازمان ملل از نظام بانکی افغانستان حمایت می کند

تهران- ایرنا- دیبرا لاینز نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل متحد برای افغانستان در دیدار با سرپرست وزارت امور خارجه طالبان گفت که سازمان ملل نمی‌خواهد که نظام بانکی این کشور تضعیف شود.

به گزارش ایرنا از طلوع نیوز، وزارت امور خارجه دولت طالبان نیز اعلان کرد که دفتر نمایندگی سیاسی سازمان ملل متحد در افغانستان برای توسعه اقتصاد و بخش خصوصی وعده همکاری داده است.

احمد ضیا تکل معاون سخنگوی وزارت خارجه دولت طالبان گفت: لاینز در باره سفر خود توضیحات ارایه کرده است و افزود که یوناما و آمریکا نمی خواهند که بخش خصوصی در افغانستان تضعیف شود.

لاینز همچنان اطمینان داد موانع پیشرو از طریق گفت و گو حل خواهند شد.

در همین حال اتاق تجارت و سرمایه گذاری افغانستان اعلام کرد که به علت مشکلات بانکی، بازرگانان به خرید مواد خام از کشورهای خارجی دسترسی ندارند.

خیرالدین مایل معاون تجارتی اتاق تجارت و سرمایه گذاری افزود: تنها مشکلی که سر راه بخش خصوصی افغانستان و مردم این کشور است غیر فعال بودن بانک های دولتی و خصوصی است.

در این میان برخی از آگاهان اقتصادی به این باور هستند که اگر محدودیت‌ها بر بانک های کشور برداشته نشوند ممکن نظام بانکی در افغانستان با مشکل جدی رو به رو شود.

به باور برخی از آگاهان مسایل اقتصادی پس از سقوط نظام جمهوری، میزان سپرده های مردم در بانکی‌ها کاهش یافته است و بسیاری از مردم از جمله بازرگانان در تلاش رای خروج سپرده‌های خود از بانک‌های دولتی و خصوصی هستند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha