۱۶ خرداد ۱۴۰۱، ۱۹:۴۸
کد خبرنگار: 5284
کد خبر: 84779425
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

جریمه نقدی رادیو آزاد اروپا به خاطر انتشار اخبار جعلی

تهران-ایرنا- یک دادگاه دولتی در روسیه رسانه اروپایی رادیو آزاد را به پرداخت جریمه‌ نقدی به خاطر انتشار اخبار جعلی و دروغ محکوم کرد.

به گزارش ایرنا از رویترز، یک دادگاه دولتی در روسیه رسانه اروپایی رادیو آزاد را که تحت حمایت مالی آمریکا فعالیت می‌کند به خاطر انتشار اخبار جعلی به پرداخت 20 میلیون روبل معادل  326 هزار دلار جریمه کرد.

دادگاه دولتی مسکو در بیانیه‌ای اعلام کرد که رسانه مذکور اقدام به پخش اخبار و محتواهای جعلی و دروغ درباره عملیات نظامی روسیه در اوکراین کرده است.

اداره نظارت بر ارتباطات در روسیه اوایل ماه مارس وب سایت‌های خبری  رادیو آزاد و برخی رسانه‌های خارجی را مسدود کرده بود. مقامات روسیه بارها رسانه‌های غربی را به انتشار اخبار جعلی و دروغین علیه این کشور متهم کرده‌اند.

برخی کشورهای غربی از زمان شروع عملیات نظامی روسیه در اوکراین بودجه رسانه‌ای خود را برای پوشش اخبار مربوط به اوکراین افزایش داده‌اند.

یکاترینا میزولینا رئیس سازمان اینترنت امن روسیه می‌گوید از زمان شروع عملیات نظامی روسیه علیه اوکراین بیش از یک میلیارد دلار برای جنگ رسانه‌ای علیه مسکو هزینه شده و 5.4 میلیون خبر جعلی و اطلاعات نادرست منتشر کرده‌اند.

رئیس سازمان اینترنت امن روسیه اشاره‌ای به کشور خاصی نکرده است اما مقامات روسی بارها رسانه ها و مقامات غربی را به انتشار اخبار جعلی و دروغ درباره روسیه متهم کرده‌اند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha