۱۶ خرداد ۱۴۰۱، ۲۱:۴۸
کد خبرنگار: 3090
کد خبر: 84779367
T T
۴ نفر

برچسب‌ها

امام جمعه همدان: مردم توهین به مقدسات به ویژه امام رضا(ع) را تحمل نخواهند کرد

همدان _ ایرنا _ نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان با بیان اینکه مردم ایران اسلامی نسبت به امام رضا(ع) تعصب خاصی دارند، گفت: مردم توهین به مقدسات به خصوص امام رضا(ع) و مشهد مقدس را نمی‌پذیریند و تحمل نخواهند کرد.

به گزارش ایرنا، آیت الله «حبیب الله شعبانی موثقی» روز دوشنبه در دیدار با اعضای کاروان زیر سایه خورشید و خادمان حرم رضوی با اشاره به اینکه مشهد پایتخت معنوی این کشور است، افزود: تلاش دشمن بر این است که به دین ضربه بزند، گاهی با تعمیم دادن خطای فردی به نام اسلام و مقدسات و گاهی نیز با ساخت فیلمی موهن این نقشه خود را عملی می‌کند. 

وی با بیان اینکه بزرگان ما توفیقات بسیاری از برکات وجودی امام رضا(ع) را نقل کرده‌اند، اظهار داشت: لازم است که بتوانیم از این نعمت عظیم الهی بهره‌مند شویم و دعا کنیم که عنایات خاص حضرت رضا(ع) برای ما نیز اتفاق بیفتد و تبدیل به تجربه شخصی ما شود.

نماینده ولی فقیه در استان همدان با تاکید بر اینکه جامعه و مردم علاقه ویژه‌ای به امام رضا(ع) دارند، گفت: این علاقه و وابستگی مربوط به منطقه خاصی از کشور نبوده و نیست و همه ایران اسلامی علاقه‌مند خاص حضرت رضا(ع) هستند.

امام جمعه همدان با بیان اینکه لازم است از فرصت دهه کرامت و حضور خادمان رضوی در مناطق مختلف به نحو احسن استفاده شود، اظهار داشت: این ایام بهترین فرصت برای عبور از سطح عاطفی دین و حرکت به سمت معرفت و عمق دین شناسی است.

آیت الله شعبانی موثقی گفت: البته سطح عاطفی نیز یکی از ضرورت‌ها است که به آن نیازمندیم، اما در منابع و روایات مختلف از امام رضا(ع) در باب معرفت امام شناسی نکات بسیاری مطرح شده که باید به آن به صورت ویژه پرداخته شود.

وی با اشاره به اینکه ایام دهه کرامت فرصت مناسبی برای تقویت معرفت امام شناسی در جامعه است، یادآور شد: سفارشات امام رضا(ع) به شیعیان و انتظاراتی که آن حضرت از جامعه و مردم دارند، لازم است که در این روزهای مبارک بیان و تبیین شود.

امام جمعه همدان: مردم توهین به مقدسات به ویژه امام رضا(ع) را تحمل نخواهند کرد

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان با تاکید بر اینکه جامعه امروز نیازمند تعالیم و اخلاق رضوی است، خاطر نشان کرد: متاسفانه با بعضی از آسیب‌ها در جامعه روبرو هستیم که می‌توان با بهره‌گیری از ظرفیت ایام دهه کرامت، اخلاق رضوی را در جامعه ترویج دهیم.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha