پیام تسلیت مقام‌ها و شخصیت‌ها در پی درگذشت حجت‌الاسلام دعایی

تهران - ایرنا - مقام‌ها و شخصیت‌های سیاسی در پیام‌های جداگانه درگذشت حجت‌الاسلام والمسلمین حاج سید محمود دعایی یار دیرین امام راحل و مقام معظم رهبری را تسلیت گفتند.

به گزارش گروه سیاسی ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین سید محمود دعایی، سرپرست موسسه اطلاعات و نماینده ۶ دوره مجلس شورای اسلامی عصر روز یکشنبه در ۸۱ سالگی به دیار باقی شتافت. به همین مناسبت جمعی از مقامات و شخصیت‌های سیاسی کشور در پیام‌های جداگانه‌ای درگذشت وی را تسلیت گفتند.

آملی لاریجانی: سال‌های متمادی عمر خود را در سنگرهای مبارزه با حکومت طاغوت صرف کرد

آیت‌الله صادق آملی لاریجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در پیامی آورده است: حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمود دعایی، سال‌های متمادی در سنگرهای مبارزه با حکومت طاغوت از یاران حضرت امام راحل (ره) بودند و پس از پیروزی انقلاب اسلامی نیز عمر با برکت خود را صرف خدمت به اسلام و انقلاب اسلامی کرده و آثار و برکات تلاش‌های خالصانه و مستمر ایشان در مناصب مختلف نظام جمهوری اسلامی ماندگار خواهد ماند.

وی ادامه داد: اینجانب این ضایعه را به خانواده و همکاران و جامعه رسانه‌ای کشور تسلیت گفته و از درگاه خداوند متعال برای ایشان رحمت و مغفرت و برای بازماندگان عزادار، صبر جمیل و اجر جزیل مسئلت می‌کنم.

همچنین احمد وحیدی وزیر کشور نیز در پیام تسلیتی نوشت: درگذشت حجت‌الاسلام و المسلمین سید محمود دعایی، مبارز دیرین و یار همیشگی بنیانگذار انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی(ره) و انقلاب، موجب تاسف و تاثر شد.

 وزیر کشور: الگویی برای فعالان رسانه‌ای کشور بود

احمد وحیدی وزیر کشور نیز در پیام تسلیتی عنوان کرد: مجاهدت در عرصه‌های مختلف از مبارزه با رژیم طاغوت تا مقابله با تحریف، تخریب و توطئه علیه نظام، شخصیتی از وی ساخت تا الگویی برای فعالان رسانه‌ای کشور باشد.

وحیدی خاطرنشان کرد: توصیفی که رهبر معظم انقلاب اسلامی از "صفا، سلامت نفس، فروتنی، ساده زیستی، پاکدستی و قناعت، ارادت عمیق به امام بزرگوار و انقلاب و پایداری و وفا در دوستی و رفاقت" برای این شخصیت فرهیخته به کار برد، نشان از جایگاه آن مرحوم در سپهر سیاسی و مطبوعاتی کشور است که بی‌تردید در تاریخ ایران اسلامی به یادگار خواهد ماند.

وزیر کشور اضافه کرد: اینجانب درگذشت آن مرحوم را که مصادف با سالروز قیام سرنوشت ساز ۱۵ خرداد بود، به رهبر عظیم‌الشان انقلاب اسلامی، خانواده محترمشان و اهالی فرهنگ و رسانه تسلیت عرض می‌کنم و از خدای متعال برای آن فقید، علو درجات و همنشینی با اولیای الهی مسالت دارم.

اهتمام همیشگی‌ مرحوم دعایی به تعامل و مدارا در تاریخ مطبوعات ایران به یادگار خواهد ماند

محمدصادق خیاطیان رئیس مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست جمهوری در پیامی درگذشت حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمود دعایی، نماینده ولی فقیه و سرپرست موسسه اطلاعات را تسلیت گفت.

وی در پیام خود آورده است: درگذشت جناب آقای دعایی از سیاسیون متعهد و مسئولیت‌پذیر کشور را تسلیت عرض می‌کنم. آن مرحوم از چهره‌های باسابقه انقلاب و سال‌های مبارزه و از مدیران مردمی و متواضع پس از انقلاب بود.

رئیس مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست جمهوری افزود: مشی مرحوم دعایی در مدیریت روزنامه اطلاعات و اهتمام همیشگی‌ ایشان به تعامل و مدارا در تاریخ مطبوعات ایران به یادگار خواهد ماند. روحشان شاد و قرین رحمت الهی.

بذرپاش: تواضع و ساده زیستی ویژگی بارز این یار وفادار امام راحل (ره) بود

مهرداد بذرپاش رئیس کل دیوان محاسبات کشور در پی درگذشت مرحوم حجت الاسلام سیدمحمود دعایی با تاثر و تاسف نوشت: تواضع و ساده زیستی ویژگی بارز این یار وفادار امام راحل (ره) و رهبر معظم انقلاب بود.

وی افزود: تلاش وافر این شخصیت گرانقدر در مدیریت موسسه مطبوعاتی اطلاعات، در کنار مبارزات سال های انقلاب، در خاطره ها باقی می‌ماند.

طحان نظیف: یار دیرین امام و رهبری عمر شریف خود را در راه خدمت به نظام صرف کرد

هادی طحان نظیف سخنگوی شورای نگهبان در پیامی درگذشت حجت‌الاسلام والمسلمین حاج سید محمود دعایی مدیر مسئول روزنامه اطلاعات بیان گرد: این یار دیرین امام و رهبری عمر شریف خود را در راه خدمت به نظام و انقلاب اسلامی صرف کرد و تلاش‌های صادقانه ایشان در سمت نمایندگی مجلس و به‌ویژه دوران خدمت در عرصه رسانه و روزنامه باسابقه اطلاعات که مفتخر به دریافت نشان جهادگر عرصه فرهنگ و هنر نیز شده بود، فراموش ناشدنی است.

وی در این پیام درگذشت این مرد شریف، ساده‌زیست و اخلاق‌مدار را خدمت مقام معظم رهبری (مدظله العالی)، جامعه رسانه و خانواده مکرم ایشان تسلیت گفت و از درگاه خداوند متعال برای ایشان علو درجات و برای بازماندگان اجر و صبر مسئلت کرد.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین سید محمود دعایی، سرپرست موسسه اطلاعات و نماینده ۶ دوره مجلس شورای اسلامی عصر روز یکشنبه پانزدهم خرداد ۱۴۰۱ در سن ۸۱ سالگی به دیار باقی شتافت.

مرحوم دعایی که یکی از همراهان و نزدیکان امام خمینی (ره) در دوران اقامت ایشان در شهر نجف بود، سابقه سفارت ایران در بغداد بین سال‌های ۱۳۵۷ تا ۱۳۵۸ و مقطع پیش از آغاز جنگ تحمیلی را هم در کارنامه خود داشت.

وی در سال ۱۳۹۳ نشان افتخار جهادگر عرصه فرهنگ و هنر را کسب کرد.

مرحوم دعایی نماد حلم، مدارا و کوشش برای کم شدن فاصله جداشدگان از کاروان انقلاب بود

معاون امور مجلس رئیس جمهور در پیامی درگذشت حجت الاسلام و المسلمین حاج سید محمود دعایی یار دیرین امام و مقام معظم رهبری را به همگان به ویژه ارباب رسانه، دوستان و خانواده ارجمند این روحانی سلیم النفس، مردمی، فروتن، خوش برخورد و صمیمی تسلیت گفت.

سید محمد حسینی در این پیام با اشاره به رفاقت دیرینه و پیوند و ارتباط دوستانه خویش با مرحوم دعایی با آرزوی رحمت و مغفرت الهی افزود: خدایش بیامرزد که در روز ۱۵ خرداد آغاز نهضت اسلامی و ایام سالگرد ارتحال مراد و محبوبش امام عظیم‌الشأن به جوار حق شتافت.

وی افزود: درگذشت یار دیرین امام و مقام معظم رهبری، حجت الاسلام و المسلمین حاج سید محمود دعایی را به همگان به ویژه ارباب رسانه، دوستان و خانواده ارجمند این روحانی سلیم النفس، مردمی، فروتن، خوش برخورد و صمیمی تسلیت عرض می کنم.

حسینی تصریح کرد: از مجلس پنجم که در صحن، کمیسیون سیاست خارجی و بعضی برنامه‌ها، مراسم، جلسات و سفرها با هم بودیم، این انس و ارتباط تاکنون ادامه داشت؛ علیرغم اختلاف نظر در برخی مواضع سیاسی، خلق و خوی و روحیات مثبت و نیز کرمانی بودن ایشان، رفاقتی ایجاد کرد که تا زمان حیات این انسان نجیب، شوخ طبع، با ادب و مهربان، پیوند و ارتباط دوستانه پابرجا بود.

سرلشکر باقری: مرحوم دعایی روحانی رهرو صادق امام (ره) و صاده زیست بود

در پی درگذشت حجت الاسلام و المسلمین سید محمود دعایی از مبارزان پیشتاز نهضت اسلامی، نماینده ولی فقیه و سرپرست موسسه اطلاعات، سردار سرلشکر پاسدار محمد باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح پیام تسلیتی صادر کرد.

در پیام سرلشکر باقری آمده است: درگذشت یار دیرین حضرت امام خمینی (ره) و رهبری ، جناب حجت الاسلام و المسلمین سید محمود دعایی از مبارزان پیشتاز نهضت اسلامی را به محضر فرماندهی معظم کل قوا حضرت آیت الله العظمی امام خامنه ای (مدظله العالی) و بیت مکرم ایشان تسلیت عرض می نمایم.

ضایعه فقدان این روحانی خستگی‌ناپذیر، مبارز، وارسته، ساده زیست و رهرو صادق حضرت امام خمینی ( ره ) و رهبر معظم انقلاب اسلامی، موجب تاثر و تالم گردید.

از درگاه خداوند متعال برای آن فقید سعید غفران  و رضوان الهی و همجواری با اهل بیت عصمت و طهارت(سلام الله علیهم اجمعین)  و برای دوستداران و بازماندگان محترم به ویژه بیت مکرم ایشان ، صبر جمیل همراه با پاداش الهی مسئلت می نمایم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha