اعتراض اعضای شورای شهر مشهد پیرامون ابطال مصوبه افزایش ۳۵ درصدی نرخ تاکسیرانی

مشهد- ایرنا- اعضای شورای اسلامی شهر مشهد نسبت به رای هیات تطبیق فرمانداری و رای حل اختلاف استان در خصوص ابطال مصوبه افزایش ۳۵ درصدی نرخ تاکسیرانی مصوب شورای شهر، اعتراض کردند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، رییس شورای اسلامی شهر مشهد روز دوشنبه در جریان بررسی لایحه اصلاح نرخ حمل و نقل عمومی در چهل و دومین جلسه علنی این شورا افزود: شورای شهر در مباحث مرتبط با عوارض باید هم راستا با سیاستهای دولت حرکت کند، اما تعیین بهای حمل و نقل عمومی وظیفه قانونی شورا است.

حسن موحدیان  خاطر نشان کرد: با توجه به مخالفت هیات تطبیق فرمانداری و شورای حل اختلاف استان خراسان رضوی با افزایش ۳۵ درصدی کرایه تاکسی در مشهد، به دو نفر از نمایندگان مجلس برای اعتراض به دخالت این دو نهاد در تصمیمات شورا نامه ای ارسال شده است.

رییس کمیسیون حقوقی شورای اسلامی شهر مشهد نیز در این خصوص گفت: هیات تطبیق فرمانداری و شورای حل اختلاف فراتر از وظایف سازمانی عمل می‌کنند.

هاشم دائمی در این جلسه خطاب به وزیر کشور چنین اظهار کرد: اعضای شورای شهر مشهد تظلم خواهی می‌کنند، در هیچ دوره‌ای سابقه نداشته که با مصوبات شورای شهر تا این حد در هیات تطبیق برخورد سیاسی شود.

وی افزود: از ابزار قانونی خود برای اعتراض به این موضوع باید استفاده کنیم.

دیگر عضو شورای شهر مشهد نیز اظهار کرد: کمیته انطباق فرمانداری و هیات حل اختلاف استان تفسیرهای خود را از قانون دارند و قابل احترام هستند، شورای شهر نیز تفسیر خود را از قانون و مصوبات شورا به صورت متفاوت از منظر استانداری و فرمانداری دارد.

موسی الرضا حاجی بگلو افزود: محل این اختلاف بایداز طریق راهکارهای قانونی پیگیری شود و به عنوان نمونه می توان به هیات مرکزی حل اختلاف و دیوان عدالت اداری نسبت به رد مصوبات در هیات حل اختلاف استان رجوع کرد.

رییس کمیسیون فرهنگی شورای شهر مشهد هم اظهار کرد: طبق قانون شورای شهر بهای بلیت و نرخ حمل و نقل عمومی را تعیین می‌کند و تعیین نرخ حق قانونی شوراست.

حجت الاسلام حسن منصوریان افزود: در شورا طبق قانون عمل می کنیم و احدی نیز حق دخالت ندارد تا مصوبات قانونی شورا را ابطال کند.

مجید دبیریان دیگر عضو شورای شهر مشهد نیز اظهار کرد: با توجه به تورم موجود افزایش نرخ ۳۵ درصدی کرایه تاکسی حق رانندگان است و کاهش این میزان ظلم در حق تاکسیرانان است.

حمید ضمیری رییس کمیسیون شهرسازی شورای شهر مشهد نیز گفت: نظر هیات تطبیق و شورای حل اختلاف استان قطعی است و نمی توان به نهادی شکایت کرد، باید تیم حقوقی خود در شورا را قوی کنیم.

در ادامه بررسی این لایحه توسط اعضای شورای اسلامی شهر مشهد، مقرر شد افزایش بهای خدمات قطار شهری از هزار تومان فعلی به هزار و ۲۰۰ تومان اجرایی شود.

هیات تطبیق فرمانداری مشهد و شورای حل اختلاف استان با مصوبه شورای شهر مشهد مبنی بر افزایش ۳۵ درصدی نرخ تاکسی در سال جاری و همچنین دریافت مبلغ پنج هزار تومان از شهروندانی که در ناوگان اتوبوسرانی پرداخت نقدی به جای پرداخت با من کارت دارند، مخالفت کردند.

هم‌اینک بهای خدمات اتوبوسرانی از طریق پرداخت با من کارت هزار تومان و بهای پرداخت نقدی نیز هزار و ۸۰۰ تومان است.
 

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha