سفر وزیران امور خارجه مصر و اردن به عراق

تهران – ایرنا – وزیران امور خارجه مصر و اردن امروز (دوشنبه) وارد بغداد شدند تا با همتای عراقی خود در نشست مشترک شرکت کنند. انتظار می رود این دو مقام مصری و اردنی با روسای سه گانه (رئیس جمهور، نخست وزیر و رئیس مجلس) عراق نیز دیدار و گفت و گو کنند.

به گزارش ایرنا از منابع رسانه ای، قرار است «سامح الشکری» و «ایمن الصفدی» وزیران امور خارجه مصر و اردن و «فواد حسین» همتای عراقی شان در چارچوب نشست های سه جانبه مقام های بلندپایه این کشورها در بغداد با یکدیگر بحث و گفت و گو کنند. 

به گزارش خبرگزاری رسمی عراق، «احمد الصحاف» سخنگوی وزارت امور خارجه عراق اعلام کرد که وزیران امور خارجه مصر و اردن امروز دوشنبه در یک سفر رسمی وارد بغداد شدند و فواد حسین وزیر خارجه از آنان استقبال کرد.

الصحاف اشاره کرد که حسین با همتایان اردنی و مصری خود در مورد بسیاری از موضوع های مورد علاقه مشترک گفت و گو خواهد کرد.

سخنگوی وزارت خارجه عراق گفت: انتظار می رود افزون بر نشست وزیران خارجه سه کشور، الشکری و الصفدی با رئیس جمهور، نخست وزیر و رئیس مجلس عراق نیز دیدار کنند.

در آگوست سال ۲۰۲۰ (شهریور ۹۹) «مصطفی الکاظمی» در اجلاس سه جانبه سران مصر، اردن و عراق که در امان پایتخت اردن برگزار شد، شرکت کرد.

نشست های سه جانبه سران و وزیران امور خارجه مصر، اردن و عراق از سال ۹۹ خورشیدی کلید خورد و در این گفت و گو بر همکاری ها و گسترش مناسبات میان قاهره، امان و بغداد در بخش های گوناگون تاکید شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha