وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از جشنواره ملی تئاتر مرصاد حمایت ویژه می‌کند

کرمانشاه - ایرنا- مدیرکل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اهمیت جشنواره تئاتر مرصاد گفت : اداره کل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به صورت ویژه از جشنواره ملی تئاتر مرصاد حمایت خواهد کرد و از همه ظرفیت‌ها برای پشتیبانی از جشنواره بهره خواهیم برد.‌

به گزارش خبرنگار ایرنا؛ «کاظم نظری» روز چهارشنبه به همراه «علی صفدری» مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه در بازدید از محل دبیرخانه جشنواره ملی تئاتر مرصاد و در جمع هنرمندان نمایش شهرستان اسلام آبادغرب مشکلات این جشنواره را مورد بررسی قرار دادند. 

مدیرکل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی با اشاره به اهمیت تئاتر مرصاد گفت: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی وظیفه جدی در حمایت از این جشنواره دارد و این جشنواره را مورد حمایت قرار خواهد داد و از سایر ظرفیت ها برای پشتیبانی از جشنواره بهره خواهد برد.

وی افزود: بسیار خوشحال و خرسند هستم که امروز در شهرستان اسلام آباد غرب حضور پیدا کرده ام  تا از نزدیک شاهد زحمات و تلاش و کوشش هنرمندان این عرصه باشیم.

وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از جشنواره ملی تئاتر مرصاد حمایت ویژه می‌کند

نظری در ادامه افزود: اگر امروز ما در تهران آرامش داریم به خاطر استقامت و مردانگی مردمان این منطقه است و نگذاشتند گروهک منافقین وارد شهرهای دیگر ایران شوند.

وی افزود: تلاش می‌کنیم تا این جشنواره را به طور جدی مورد حمایت خود قرار دهیم تفاهم‌نامه‌ای را با اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه منعقد خواهیم کرد و این جشنواره را به صورت ویژه مورد حمایت قرار خواهیم کرد و ظرفیت دیگر دستگاه‌ها را نیز به کار خواهیم گرفت.

نظری افزود: قطعا می توانیم از ظرفیت سازمان انرژی هسته ای، وزارت امور خارجه و دیگر نهادها برای پشتیبانی از این جشنواره بهره برد و این جشنواره را در سطحی فرا ملی معرفی کرد.

وی در ادامه افزود: هنوز ما با جریان منحوس منافقین مواجه هستیم و شاهد اقدامات تروریستی آنها هستیم و امروز این اقدامات به شکل های مختلف ادامه دارد و لذا باید نسبت به معرفی چهره واقعی آنها تلاش شود.

وی افزود: باید رویکرد جشنواره متناسب با موضوعات روز تغییر کند و موضوع ترور از جمله نقش منافقین در ترور دانشمندان کشور، نقش منافقین در جریان مذاکرات و اقدامات جدید این جریان و موضوعات روز در این جشنواره مدنظر قرار گیرد.

وی همچنین افزود: جشنواره می تواند در حوزه فراملی نیز مورد توجه قرار گیرد و از ظرفیت این جشنواره برای معرفی چهره جریان های تروریستی بهره برد.

مدیرکل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: علاوه بر حمایت های مادی از جشنواره، در حوزه آموزش و اهداء کتاب‌های تخصصی نمایش اقدام لازم را انجام خواهیم داد و علاوه بر آن از گروه های برتر جشنواره به صورت اجراهای عمومی حمایت ویژه خواهد شد و زمینه اجرای این گروه‌ها در تهران فراهم خواهیم نمود.

وی در ادامه افزود: تمام شهرهای ایران همه در خطر جریان منافقین هستند و لذا این جشنواره بهترین بستر برای مواجه با جریان منافقین است و ما باید موضوعات روز را در این جشنواره مورد توجه قرار بدهیم. 

نظری افزود: جشنواره تئاتر ملی مرصاد یک جشنواره ملی است و  باید بتواند ظرفیت های دیگر ادارات نیز به کار بگیرد و لذا در شورای سیاستگذاری جشنواره باید از ظرفیت دیگر ادارات و نهادها استفاده کرد؛ این موضوع باعث می‌شود تا مسئولان شهر و استان خودشان را در مقابل جشنواره مسئول بدانند و جشنواره فراموش نشود و شاهد رشد کیفی جشنواره باشیم.

وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از جشنواره ملی تئاتر مرصاد حمایت ویژه می‌کند

این اولین بار است که یک مقام ارشد وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در دبیرخانه جشنواره ملی تئاتر مرصاد حضور پیدا می کند و قول حمایت ویژه برای حمایت از جشنواره داده شد. 

جشنواره ملی تئاتر مرصاد تاکنون ۱۲ دوره موفق را پشت سر گذاشته است و هر سال به مناسبت سالروز عملیات غرور آفرین مرصاد در شهرستان اسلام آبادغرب برگزار می شود.

شهرستان اسلام آباد غرب با ۱۵۰ هزار جمعیت در ۱۰۰ کیلومتری غرب شهر کرمانشاه واقع شده است.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha