۱۵ خرداد ۱۴۰۱، ۹:۳۶
کد خبرنگار: 1357
کد خبر: 84778031
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

شنیده شدن صدای انفجار در پایتخت اوکراین

۱۵ خرداد ۱۴۰۱، ۹:۳۶
کد خبر: 84778031
شنیده شدن صدای انفجار در پایتخت اوکراین

تهران-ایرنا- در شرایطی که کی یف، پایتخت اوکراین طی روزهای گذشته شرایط آرامی را سپری می کرد، بامداد امروز یکشنبه دوباره صدای انفجارهایی در این شهر شنیده شد.

به گزارش ایرنا از رویترز، «ویتالی کلیچکو» شهردار کی یف طی پیامی در تلگرام اعلام کرد: انفجارهای متعددی بامداد روز یکشنبه در مناطق «دارنیتسکی» و «دنیپرووسکی» در کی یف شنیده شد.

کلیچکو همچنین از حضور نیروهای امدادی و خدماتی در منطقه برای کمک به آسیب دیدگان احتمالی خبر داد.

یکی از شاهدان عینی نیز در گفت و گو با رویترز، وجود دود ناشی از انفجار در کی یف را تایید کرد.پیش از وقوع این انفجارها، آژیر قرمز در بیشتر مناطق اوکراین از جمله کی یف شنیده شده بود.

بعد از مذاکرات کی یف و مسکو با میانجیگیری ترکیه، کرملین سیاست جنگی خود را تغییر داد و نیروهایش را از حومه پایتخت اوکراین خارج کرد اما در عین حال جنگ با شدت بیشتر در شرق این کشور ادامه یافت. از آنزمان تاکنون، در موارد معدودی کی یف هدف حملات هوایی روسیه قرار گرفته است.

باتوجه به حضور نیروهای ناتو برای آموزش نیروهای اوکراینی و در عین حال ورود تسلیحات غربی به این کشور، پادگان های آموزشی و انبارهای مهمات و تسلیحات یکی از هدف های اصلی حملات هوایی روسیه به اوکراین هستند.

ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه روز ۲۱ فوریه(دوم اسفندماه) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو، استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوگانسک را در منطقه دونباس به رسمیت شناخت.

وی سه روز پس از آن نیز  پنجشنبه ۵ اسفند آغاز عملیات نظامی ویژه علیه اوکراین را اعلام کرد و روابط پرتنش مسکو- کی‌یف به رویارویی نظامی تغییر وضع داد.

درگیری ها در اوکراین و نیز واکنش ها به اقدام روسیه همچنان ادامه دارد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha