۱۵ خرداد ۱۴۰۱، ۱:۵۸
کد خبرنگار: 1273
کد خبر: 84777923
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

تندبادی با سرعت ۶۰ کیلومتر بر ساعت میاندوآب را درنوردید

مهاباد - ایرنا - رییس اداره هواشناسی میاندوآب گفت: تندباد نسبتا شدیدی با سرعت ۶۰ کیلومتر بر ساعت این شهرستان را درنوردید و موجب غبارآلود شدن هوا و شکسته شدن برخی درختان شد.

احمدعلی بنایی بامداد یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: این تندباد موقع غروب آفتاب دیروز در مناطق مختلف این شهرستان روی داد و موجب شکسته شدن چند درخت و تخریب دیوارهای ضعیف و همچنین افتادن کرکره‌ برخی مغازه‌ها در معابر شهری بویژه شهر چهاربرج شد.

وی با بیان اینکه وزش باد موجب گرد و خاک هم شده است، افزود: توصیه می‌شود شهروندان تا پایان این پدیده هواشناسی از استقرار در مجاورت ساختمان‌های در حال احداث و قدیمی و تابلوهای تبلیغاتی خودداری کنند.

بنایی با بیان اینکه هشدار هواشناسی سطح زرد در خصوص وضعیت ناپایدار جوی صادر شده است، گفت: بر اساس بررسی آخرین الگوهای پیش یابی و با توجه به افزایش گرادیان فشاری، تشکیل توده گرد و خاک بر روی مرزهای غربی و همچنین عبور امواج بارشی از منطقه، وضعیت جوی این شهرستان در ۲۴ ساعت آینده با وزش باد گاهی شدید با احتمال گرد و خاک، رگبار موقتی باران و رعد وبرق (در مناطق مستعد بارش تگرگ) همراه خواهد بود.  

رییس اداره هواشناسی میاندوآب با بیان اینکه این وضعیت تا اواسط هفته ادامه خواهد داشت، اضافه کرد: نیاز است شهروندان بویژه افراد آسیب پذیر از ترددهای غیرضرور در فضای باز با توجه به کاهش کیفیت هوا خودداری کرده و تمهیدات لازم برای استحکام بخشی سازه‌های موقت مانند تابلوهای تبلیغاتی و بنر نیز از سوی متولیان امور انجام شود.

بنایی ادامه داد: همچنین عدم صعود به ارتفاعات با توجه به شرایط ناپایدار جوی و تندبادهای لحظه‌ای و توجه به توصیه‌های کارشناسان جهاد کشاورزی از سوی مردم و خصوصا کشاورزان و باغداران در اولویت باشد.

به گزارش ایرنا، بدنبال وزش باد شدید و شکستن برخی درختان شهر چهاربرج اما تا این لحظه خبری مبنی بر خسارت جانی و مالی در این شهر گزارش نشده است.

فرماندار چهاربرج به خبرنگار ایرنا گفت: وزش باد به حدی شدید بود که چند اصله درخت‌ بزرگ را در این شهر از ریشه کند.

تندبادی با سرعت ۶۰ کیلومتر بر ساعت میاندوآب را درنوردید

قادر حبیبی افزود: تا این لحظه خبری مبنی بر خسارت جانی نداشتیم و فقط چند اصله درخت از ریشه کنده شده و یک دیوار نیز فرو ریخته است.

به گزارش ایرنا، میاندوآب و چهاربرج به ترتیب با ۲۸۵ هزار نفر و ۲۷ هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان‌غربی واقع هستند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha