۱۴ خرداد ۱۴۰۱، ۲۲:۱۹
کد خبرنگار: 5284
کد خبر: 84777864
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

رزمایش ناتو در آب‌های دریای بالتیک با حضور سوئد و فنلاند برگزار می‌شود

تهران- ایرنا- بیش از ۴۰ کشتی جنگی متعلق به کشورهای عضو ناتو برای شرکت در رزمایش دریایی این سازمان، خود را به استکهلم پایتخت سوئد رسانده‌اند.

به گزارش ایرنا به نقل از آناتولی، این کشتی‌های جنگی متعلق به کشورهای عضو ناتو روز شنبه وارد استکهلم پایتخت سوئد شدند تا در رزمایش ناتو با عنوان BALTOPS که فردا در دریای بالتیک آغاز می‌شود، شرکت کنند.

پیتر هالتکویست، وزیر دفاع سوئد در گفت وگو با خبرنگاران، اظهار کرد که کشورش و فنلاند نیز به این رزمایش خواهند پیوست.

وزیر دفاع سوئد حوادث منطقه را با عنوان جنگ سرد جدید یا پرده آهنین جدید خطاب کرد و گفت: این درگیری بین کشورهای مستبد و اروپای دموکراتیک شکل گرفته است.

هالتکویست افزود: کشورهای ناتو از طریق این کشتی‌ها که در استکهلم جمع شده‌اند در واقع پیامی در مورد امنیت منطقه ارسال می‌کنند.

ناتو در بیانیه قبلی خود اعلام کرد؛ ۱۴ متحد ناتو، دو کشور شریک ناتو، بیش از ۴۵ کشتی، بیش از ۷۵ هواپیما و تقریباً ۷هزار پرسنل نظامی در پنجاه و یکمین رزمایش دریایی از تاریخ ۵ تا ۱۷ ژوئن شرکت خواهند کرد.

در میان شرکت کنندگان ترکیه، بلژیک، بلغارستان، دانمارک، استونی، فرانسه، آلمان، لتونی، لیتوانی، هلند، نروژ، لهستان، بریتانیا و ایالات متحده حضور خواهند داشت.

در همین حال، فنلاند و سوئد نیز به عنوان کشورهای شریک ناتو در این رزمایش شرکت خواهند کرد. هر دو کشور اخیراً برای پیوستن به ناتو درخواست داده‌اند.  

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha