۱۴ خرداد ۱۴۰۱، ۲۰:۵۴
کد خبرنگار: 895
کد خبر: 84777749
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

خرید گندم از کشاورزان خراسان رضوی ۲۴۰ درصد افزایش یافت

گناباد- ایرنا- مدیرکل غله و خدمات بازرگانی خراسان رضوی گفت: از ابتدای فصل خرید گندم (۲۲ اردیبهشت‌ماه) تاکنون ۳۳ هزار و ۳۵۰ تن محصول از کشاورزان استان خریداری شده است که نسبت به مدت مشابه پارسال ۲۴۰ درصد افزایش نشان می‌دهد.

وحیدرضا فریدونی روز شنبه در حاشیه بازدید از سیلو و اداره غله و خدمات بازرگانی گناباد در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در این مدت ۲ هزار و ۱۵۲ میلیارد ریال بابت بهای محصول به گندمکاران پرداخت شده و بقیه نیز در دست پرداخت است.

وی با اشاره به اینکه کار خرید گندم توسط ۷۰ مرکز خرید شامل هشت مرکز دولتی، ۶ سیلوی بخش خصوصی و مراکز مباشر تعاون روستایی تا ابتدای مهرماه ادامه خواهد داشت، ابراز امیدواری کرد که تا پایان فصل خرید در مجموع ۲۰۰ هزار تن گندم از کشاورزان استان خریداری شود.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی خراسان رضوی گفت: از مجموع گندم خریداری شده توسط مراکز خرید این استان از ابتدای فصل خرید، چهار هزار و ۲۹۷ تن شامل محصول گندم کشاورزان گناباد، خواف، بجستان و رشتخوار توسط اداره غله و سیلوی گناباد خریداری شده است.

وی قیمت تعیین شده برای خرید تضمینی گندم در سال جاری را ۱۰۵ هزار ریال عنوان کرد و گفت: در صورت تحویل محصول به مراکز دولتی ۱۰ هزار ریال به عنوان جایزه تحویل به این قیمت افزوده می شود.

فریدونی اظهار داشت: گندم با چهار درصد افت مفید و یک درصد افت غیرمفید از کشاورزان خریداری می شود و حداکثر افت مجاز مفید و غیر مفید به ترتیب ۱۲ و پنج درصد تعیین شده است.

وی از کشاورزان خواست که برای برداشت گندم از کشتزارها عجله نکنند و بعد از آنکه میزان رطوبت آن به میزان لازم رسید، محصول را برداشت کنند.

وی گفت: اگر گندم خریداری شده دارای ۲ تا چهار درصد سن زدگی باشد به ازای هر کیلوگرم ۳۵۰ ریال از قیمت خرید آن کسر و در صورتی که سن زدگی بیش از چهار درصد باشد ۵۵۰ ریال از قیمت گندم کسر می شود.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی خراسان رضوی در خصوص تمهیدات لازم برای حذف دلالان از حوره خرید گندم، گفت: مراکز خرید استان تنها گندم کشاورزانی را خریداری می کنند که مشخصات هویتی آنها در سامانه پهنه بندی وزارت جهاد کشاورزی ثبت شده باشد.

۱۴۲ هزار هکتار از کشتزارهای خراسان رضوی امسال به کشت دیم و ۱۲۶ هزار هکتار نیز به کشت آبی گندم اختصاص یافته است.

هشت مرکز خرید گندم و سیلوی بخش دولتی و ۶ سیلوی بخش خصوصی در استان خراسان رضوی فعالیت دارد.

گناباد در ۲۸۷ کیلومتری جنوب مشهد واقع است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha