۱۴ خرداد ۱۴۰۱، ۱۴:۴۲
کد خبر: 84777624
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

مردم آستارا در سوگ امام خمینی (ره) عزاداری خیابانی کردند

آستارا - ایرنا - جمعی از مردم و مسئولان آستارا بمناسبت سی و سومین سالگرد ارتحال امام خمینی (ره)، با راه‌اندازی دسته‌های عزاداری و حمل پرچم‌های سیاه در خیابان‌های این شهر سوگواری کردند.

به گزارش خبرنگار ایرنا اقشار مختلف مردم آستارا روز شنبه مسیر روبه روی سپاه تا مصلی نمازجمعه این شهرستان را با پای پیاده به سینه زنی پرداختند و توزیع شربت و نذورات در قالب ایستگاه های صلواتی شهرداری آستارا از جمله بخش های این آئین بود.

معاون حقوقی ستاد رسیدگی به امور مساجد کشور در اجتماع عزاداران در محل مصلی، امام خمینی(ره) را انسانی خداجو، رئوف و پشتیبان فقرا و مستمندان توصیف کرد و معرفی و تبیین ابعاد شخصیت ایشان را به نسل امروز ضروری خواند.

حجت الاسلام علی سعیدیان افزود: مبارزه با ظلم، غلبه بر نفس، شجاعت و ایستادگی در برابر استکبار و ایمان حقیقی به خدا از ویژگی های شخصیتی امام خمینی (ره) بود.

وی اضافه کرد: جهان اسلام در شناخت سیره و رفتار حضرت امام خمینی(ره) ناتوان مانده است و امام خمینی (ره) با تاکید بر وحدت مردم و مسئولان، خود را خدمتگزار امت معرفی می کرد.

معاون حقوقی ستاد رسیدگی به امور مساجد کشور اصلی ‌ترین عامل نهضت و انقلاب امام و دلیل مانایی آن را ایمان به خدا و داشتن هدف دانست و اظهار کرد: ایمان چهار رکن دارد که جهاد و پایبندی به نظم و قانون از ارکان مهم آن است.

وی ادامه داد: حضرت امام خمینی(ره) در اوایل انقلاب فاقد هرگونه ارتش مجهز بود و در مقابل او دشمن تا دندان مسلح‌ قرار داشت و با وجود تمام این مشکلات انقلاب اسلامی را به کشورهای منطقه صادر و باعث بیداری مسلمانان جهان اسلام در اقصی نقطه جهان شد.

مداحی و سینه زنی با رعایت فاصله گذاری اجتماعی و پروتکل های بهداشتی از بخش های دیگر این آئین بود.

شهرستان مرزی بندر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان واقع شده است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha